Geen verstand van Rolex verder,
maar een van de eerste Submariners, uit 1920.
Dat moet een investering zijn !
(Zo wie zo een investering in je collectie)
De eerste submariner is van 1953, dus deze is echt een hele vroege. Ongeveer 33 jaar te vroeg. Ik weet verder vrij weinig van dit model en wat het dan wel is maar de verkoper blijkbaar ook niet. Kan een goed of een slecht ding zijn.
edit:
Even wat gelezen en het lijkt me een Rolex hermetic
Hierbij werd waterdichtheid gerealiseerd door het uurwerk in een aparte kast te doen waarover een bezel met glas werd geschroefd. Deze moest elke dag geopend worden om op te winden. Geproduceerd van 1924.
Aldus deze pagina http://www.vintagewatchstraps.com/myrolexpage.php
Het is wel een beautyâŠ
Rolex Hermetic. Weer iets geleerd !
Kwam deze het weekend tegen. Lijkt me een goede deal. Of heb ik het mis?
afhankelijk van staat en of uurwerk nog origineel is, dit zou ik zeker eerst goed na (laten) kijken.
als je hem dan voor 1100 binnenhaalt
Profiteren zonder te produceren. En daarmee de markt om zeep helpen.
Dikke vette -1 voor dit soort sjacheraars (dus niet degene die dit post, maar de handelaar via Chrono24).
https://omegaforums.net/threads/sold-universal-geneve-polerouter-date-204612-2-glossy-dial-ÂŁ1300.94238/#post-1286233
Nare figuren, haalt de lol uit de hobby en verkoop op fora
Nog spoorweg liefhebbers? Caseback is leuk van deit orientaals spoorweg horloge
Reactie op OF is weg⊠âcare to explainâ?
Erg gaaf en in mooie staat. Natuurlijk wel een gokje wat er met het uurwerk is.
Hoe vaak moet Jur het nou nog uitleggen? Niet reageren in verkooptopics!
Ik ben ook benieuwd naar het hele verhaal en tag @Mafkees gewoon nog een keer extra.
Het horloge, verkocht voor 1300 GBP, is opgedoken op chrono24 bij een Spaanse dealer voor 2.8k USD.
Inderdaad jammer. Niks tegen dealers en handelaren hoor (ik probeer er zo min mogelijk van te kopen maar goed ) , maar zie Omegaforums toch al een soort âliefhebbersforumâ. Niet voor mensen die even snel de zak willen vullen.
2,8k trouwens voor een Polly, crazy
Mja het is niet alsof de liefhebbers niet de tijd genoeg hadden het horloge te kopen, stond al een tijd te koop. De verkoper was misschien ook blij er van af te zijn.
Ja, daar heb je ook weer een punt
En al verkocht
Ik heb nog wel wat onderdelen liggen ergens, dikke kans dat schoonmaken en een drupje âmoebius quartz 7000â voldoende is.
Het was ook geen top exemplaar. De wijzerplaat had wat beschadigingen en ik denk dat de verkoopprijs gelet hierop redelijk was. De vraagprijs van meneer de handelaar is ronduit belachelijk.
Maar dankzij dit soort acties worden de prijzen zo geĂŻnflateerd dat die 1300 belachelijk goedkoop lijkt. Scherp, vast. Maar niet de helft van de waarde
Mooi horloge hoor. Gefeliciteerd met je nieuwe Seiko âVery Fucking Accurateâ!