Vintage horlogefolders zijn leuk!

Als serieuze verzamelaar van vintage horloges stop je niet bij de horloges. Soms ben je in staat om je horloge met box & papieren te bemachtigen. Waar ik zelf ook veel plezier uit haal, is het verzamelen van reclamemateriaal zoals bijvoorbeeld advertenties en folders.

Vandaag een juweeltje binnen gekregen. Een brochure van de Zwitserse Federatie van Horloge-Bonden. In het Nederlands. Met als belangrijkste boodschap: als je een horloge aanschaft, kies dan voor een Zwitsers gesteend ankerhorloge.

Hebben jullie ook bijzondere vintage horlogefolders in je verzameling. Toon ze hier. Ben benieuwd!

13 likes

Leuk om te zien :+1:
Mooie vondst.

Ik hou het bij een paar vintage advertentie :slightly_smiling_face:

Erg leuk hoor! Ik ben zelf ook een liefhebber van die oude folders, onlangs deze twee Certina folders uit '59 en '60 gekocht :grinning:

7 likes

Mooi die oude folders! Het was een andere tijd, “koop een goed…” Lekker directe eenvoudige tekst. En die hand gemaakte technische tekeningen. Mocht wat uren kosten. :slightly_smiling_face:

1 like

Gaaf, een folder van de mooiste DS’n, das een mooie vangst

1 like

die certina ds rechtsboven heb ik leuk om deze in een folder te zien.

1 like

Niet alleen de DS’n. Op de eerste 20 pagina’s staan de damesmodellen, daarna in ieder boekje de herenmodellen, 10 pagina’s. Wel met de eerste ds modellen inderdaad, waarvan de introductie in '59 was, dus omstreeks de uitgave van deze twee folders.

1 like