Vintage horloges en kleding

Hallo.

Wat ik mij afvraag is of jullie ook jullie kleding aanpassen bij het horloge dat jullie dragen, of andersom. Natuurlijk zijn er topics waarin mensen al aangeven dat ze een bijpassend horloge uitkiezen die bij de kleding of activiteit van die dag past. Maar wat ik ben benieuwd hoever jullie daar nou in gaan.

Zo verzamel ik eigenlijk alleen maar vintage horloges. Het liefst zo oud mogelijk. Het minst oude wat ik heb zijn 2 Tissots uit de jaren 70 voor een modernere, of sportievere uitstraling. (Dit op 1 horloge na van een paar jaar oud, die ik dus ook nooit draag. Alleen voor vakanties wanneer er ge-back-packt word)
Ik merk gewoon dat ik voor een zwak heb voor vintage dingen, en oude degelijkheid. Dit is niet alleen het geval bij de horloges, maar ook ander spul. En zo ook mijn kleding dus. Mijn stijl wordt met de tijd, vooral het afgelopen jaar, steeds klassieker, of misschien netter. Ik probeer namelijk niet oudbollig te worden.
Van een (naar mijn idee mooie) combinatie van schoenen, mooie broek, een overhemd, colbert en een prachtig horloge kan ik echt genieten. Dit resulteert er dus ook in het feit dat ik soms niet heel kort voor de spiegel sta…
Ook heb ik voor mijn Omega zakhorloge, mijn eerste vintage aankoop, speciaal een gilet gekocht, en deze combinatie doe ik aan voor bijzondere gelegenheden.




(de laatste echter vaak wel met een overhemd.)

Ik ben erg benieuwd of jullie ook zo zijn, of dat kleding aspect juist niets kan schelen, of het mooi vinden om moderne kleding te combineren met een oud klokje?

T-shirt, spijkerbroek, allstars, ouwe submariner, altijd goed!

gr,

Vncnt

Tja, ik moet toegeven dat ik de keuze voor mijn horloge toch wel een beetje aanpas aan de kleding die ik aan heb. Andersom is zeker niet het geval.

Michkh Schreef:

Ik ben erg benieuwd of jullie ook zo zijn, of dat
kleding aspect juist niets kan schelen, of het
mooi vinden om moderne kleding te combineren met
een oud klokje?

Ik let er niet echt op (of let er echt niet op:D):

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/16800Wrist02.jpg]
[img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_16800-wristshot.jpg[/img
(Click to enlarge)

Waar ik op let is dat horloge qua kleur matcht met welk overhemd of trui ik aan heb.
Erger nog bij zwarte of bruine schoenen moet buiten de eventuele broekriem ook leren horlogeband in de juiste kleur zijn.
Dit zowel bij vintage als bij nieuwere horloges.

Je hebt overigens wel een bijzondere smaak voor iemand van 20 jaar oud.

Heel erg leuk!!

Maar zover ga ik niet…ik draag nieuw en vintage met nieuwe en vintage kleding door elkaar…gewoon omdat het lekker zit…en ik pas mijn horloge aan op de tijdsbesteding…dus sleutelen aan de auto in overal…geen horloge…verbouwen aan het huis geen horloge…maar ik wissel soms wel 10 keer per dag van horloge…

En vandaag ging ik wel op mijn retro opa/bakkersfiets met engels petje op…en een ouwe longines om de pols broodjes halen…dus soms komt het zo uit…:smiley:

Groet, Justin

Ik ben altijd zwart gekleed en daar past zowat alles bij .
Mijn horloge is altijd aangepast aan de situatie maar is toch wel
een (kunst) stuk op zich .
Te vergelijken met een kunstwerk in een aangepaste kader aan de muur .
Dat ‘staat’ gewoon voor zichzelf , als het mooi genoeg is zonder hinder van
de omgeving .

Yo , Manu .