Vintage horloges in Bangkok

Vanaf zondag tot en met woensdag verblijf ik in Bangkok na anderhalve week op een eiland gezeten te hebben. Ik vroeg me af, heeft iemand daar weleens wat leuks gekocht op het gebied van horloges? Zal vast wel wat Seiko spul zijn, maar of dat ook vintage is weet ik niet. Iemand ervaring met vintage horloges daar? Ben benieuwd!

1 like

Hoi Jelle, geen idee maar lees graag mee. Geniet van Bangkok !

1 like

Vriend van me had er eens een hele nette Longines gekocht. Maar er was ook veel spul dat erg te lijden had gehad van de vochtige hitte.

1 like

Hoi, ik weet dat er in chinatown leuke klokjes liggen in de antiek zaakjes…de Chinezen weten de Zwitserse klokjes wel te waarderen. Ik ben de naam van de wijk vergeten maar je zou aan de oostkant van de hoofdweg moeten kijken herinner ik me. Pas wel op voor fake en Frankenstein trouwens … (chinatown bangkok)

1 like

https://omegaforums.net/threads/bangkok-trip-advice.42557/

1 like

Ik zal mijn vriendin eens vragen, ze is net terug uit Bangkok namelijk. Ze gaf wel aan dat er veel goedkope namaak troep te koop was :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb in MBK op de tweede verdieping helemaal achterin zien liggen, daar hebben ze oude Rolexen liggen dit zijn geen namaak.Ook lag er nog wat Omega’s en TAG’s

Maar heb niet veel verstand van vintage.Kijken kost niets.

1 like

JA langs de Chaopraya rivier achter het terrein van van het koninklijk paleis is een geweldige langgerekte “rommelmarkt” daar staan diverse vintage horloge handelaars.
Veel plezier, goede jacht en laat zien wat je vindt. A.u.b. met foto van de vindplaats.

1 like

En heb je kleine reparaties nodig bijvoorbeeld glaasje voor een Seiko o.i.d. neem het horloge mee. In de gebruikelijke winkelcentra vind je horloge winkeltjes die voor een scherpe prijs dergelijke klussen opknappen.

1 like

Even opgezocht: Maha Rat RD dus

Helaas kan ik niet want ik moet weer naar Bali.

1 like

Hi Jelle, je hebt een goede vakantie zo te zien!
In Bangkok valt zeker wel wat te halen, een erg mooie Gerard Perregaux
Deep Diver. De verkoper zit ook in Bangkok en over de prijs valt zeker
te onderhandelen gezien je daar nu bent:

Bedankt voor de reacties allen! Ik ga morgen even naar Maha Rat na het fietsen door de stad. @vouwfietser

@Mark020 thx, erg handig!

@denny73 gaaf horloge inderdaad, volg 'm al een tijdje, wist niet dat hij in Bangkok zat. Maar die wijzers… De wijzerplaat is ook niet optimaal.

1 like

Thanks! Ik ga morgen even een kijkje nemen in Chinatown.

1 like

zeg bij het fietsen niet op elke hoe ’ mooi! mooi!’ want dit betekent schaamhaar in het thais:joy:

1 like

zeg tegen moeder ook geen ma dat betekend paard of hond afhankelijk hoe je de a uitspreekt
als een Thaise schone zegt: daakling bedoelt ze apenstront.

1 like

Haha… Meo khap… mi fangh Lao khap :joy:

1 like

De verkoper heeft ook nog een ‘grail’ van mij te koop…

2 likes

Hoe bedoel je? Heeft de verkoper een horloge van jou in de verkoop?

Nee hij wil hem hebben :slight_smile:

Precies!