Vintage horloges in een verzamelbox

Hallo vintage vrienden, ik heb weer een nieuw doosje samengesteld met leuke vintage horloges.

9 likes

Goedemiddag horlogeliefhebbers!

Vandaag deel ik weer een nieuwe box met tien prachtige vintage horloges. Elk stuk heeft zijn eigen charme en vertelt een verhaal van tijdloze elegantie. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

10 likes

Mooie box weer Wolter :+1:

1 like

Dankjewel Petro, ik maak nu binnenfoto’s bij het raam, komen ze nog beter uit de verf.

1 like

Vandaag weer een van mijn verzamelboxen met vintage horloges.
Tien verschillende stukken, elk met hun eigen verhaal en charme — van elegante jaren ’50 dresswatches tot stoerdere modellen uit de jaren ’60 en ’70.
Altijd leuk om ze samen in één box te zien; een kleine tijdreis vol karakter en geschiedenis.

7 likes

Groeten vanaf de GTG bij @fredpanarai1

8 likes

Ik heb ze gezien: mooie verzameling.

1 like

Mooie collectie heb je al Dennis! Zo leuk en gevarieerd, van de 50s t/m de 80s, ik denk dat die duikers uit de jaren 80 komen, of zit ik er helemaal naast?

1 like

7 likes

Dank je Petra. Leuk dat je eerst de projectenmap had gezien en nu de kern van de verzameling.

Tnx! Leuk om te horen. Ik volg jou natuurlijk op de voet hier, dus jouw mening telt dubbel. :wink:

De mix is ook wat mijzelf aantrekt in het verzamelen, naast de achtergronden uitpluizen van fabrikanten die nog niet uitgekauwd zijn - mijn informatiejunkiebrein kan weinig met cliché’s die ik al ken. Hieronder volgt ongevraagd de uitleg daarover. SKIP HET GERUST - de plaatjes onderaan zijn veel leuker. :laughing:

Eerst had ik het gevoel dat de aankopen alle kanten op vlogen. Ook ik had moeite om de rode lijn in mijn verzameldrift te ontdekken, maar dat liet ik bewust gebeuren om te ontdekken waar ik heen wilde. Dat werd én wordt me steeds helderder.

Ergens in het proces werd mij duidelijk dat ik de curator ben van mijn eigen verzameling. Dat klinkt grootser dan het is, maar wat ik ermee bedoel is dat ik lol heb in steeds wat te husselen binnen de collectie, naast horloges dragen, laten servicen, zelf prutsen en dergelijke.

Dus door niet alles in het zicht te leggen, maar een deel wel, kan ik spelen met een thema. Daarom maak ik graag setjes. Dat kan naast één merk, de familiestukken, of samenwerkingen binnen de horlogeindustrie, ook gewoon kastvorm zijn. Vandaar de tankjes de laatste weken.

Of dus Italiaanse toolwatches uit mijn jeugd, die ik vroeger niet kon betalen.

Ze zijn inderdaad van eind jaren '80 tot halverwege jaren '90. Italiaanse horloges zoals deze bieden een hoop waar voor hun geld, naast een vleugje jeugdsentiment voor mijzelf. De PhilipEsterel krijgt de meeste draagtijd. Díe wilde ik als tiener.

De gevulde doosjes hadden independants als thema tijdens de GTG, dat leek me leuk. Vandaar dat naast Royce/Eska ook Liban, Alihor, WylerVetta en bijv. een vroege Lanco toegevoegd waren.

@LN2023 had veel fraaiere plaatjes geschoten. :clap:t3::sunglasses:

8 likes

Er was simpelweg veel te veel fraais om allemaal vast te leggen. Heel gaaf in ieder geval. :sunglasses:

Herschikking

Vandaag een prachtige, donkerblauwe horlogedoos van @Riepos ontvangen. Smalle kussentjes, dus meteen gevuld met tankjes. :ok_hand:t3: Daar liggen er nog een paar van in de projectkar, dus aangevuld met een Edele automaat en een klein, militair horloge van Royce.

Meteen wat geordend in de “gewone” vintage doos.

En de Royce & Eska horlogedoos - al passen die niet meer met z’n allen bij elkaar.

Zou ik ooit de hele collectie in deze drie dozen krijgen? :sweat_smile:

9 likes

In deze twee boxen Japanse horloges van Citizen en Seiko

11 likes

Fijn om te horen, mooie horloges ook!

1 like

Goedemiddag allemaal,
Hier is weer een nieuwe verzamelbox. Een tijd geleden startte ik het topic waarin iedereen zijn vintage horloges in een box kan laten zien, en ik probeer zelf af en toe ook een setje te plaatsen. Deze keer weer tien verschillende vintage stukken – niet tot in detail uitgezocht op leeftijd of achtergrond, maar gewoon een leuke mix uit de collectie.

Altijd mooi om zo’n rijtje bij elkaar te zien.

5 likes

Wat een mooie collectie man! Bedankt voor de mooie foto’s.

Mooie collectie Dennis, mooi om ze zo naast elkaar te zien.

1 like

Twee goed gevulde boxen :ok_hand: Er valt me wel iets op in de tweede box. Wat is er bijzonder aan de derde van de eerste rij en de vierde van de tweede rij? De tekst sterkte op de wijzerplaat valt me op.