Beste allen,
Ik hoop dat ik de juiste rubriek gekozen heb voor dit onderwerp.
Na enige tijd jullie vintage horloges te hebben bewonderd, zou ik nu eindelijk zelf wel eens eentje (wat ongetwijfeld zal uitgroeien tot “meerdere” ;)) willen aanschaffen. Ik vraag me echter af of jullie me goeie, betrouwbare adressen kunnen verschaffen waar ik dergelijke horloges kan vinden (uitgezonderd de verkoopsrubriek van dit forum zelf, dewelke ik regelmatig controleer)? Tot nu toe heb ik via het lezen van verschillende topics de winkel van Scorpione ontdekt in Maastricht (die op het eerste gezicht zeer mooie exemplaren liggen heeft, maar waarbij diegenen die ik mooi vind 3000 euro en meer kosten) en de Rikketik-beurs (die ik sowieso eens wil aandoen). Ik woon in België, provincie Oost-Vlaanderen, dus bij voorkeur Belgische adressen, al zijn grensgevallen à la Maastricht geen probleem (tot een 100-tal km over de grens).
Alvast bedankt,
Groeten,
Tim
Hey Tim,
ik woon zelf in Hamme dus ik denk dat we niet ver van mekaar zitten…Ben nu een paar jaar bezig en heb me toegelegd op de seiko 6138 en 6138 chrono’s. Heb eerlijk gezegd alles wat ik heb gekocht met de hulp van het net, de rikketik is zeker een waardig alternatief! Op dit forum komt wel wat te koop, op marktplaats.nl kan je ook wel wat vinden maar het meeste vind ik op ebay
Hallo Williams,
Aha, ik woon in de streek rond Deinze. 
Hoewel ik nog student ben (wees gerust: niet meer piepjong, ondertussen ben ik ook al een twintiger), heb ik het niet zo begrepen op ebay. Tenzij men een afspraak kan maken met de verkoper om het goed te komen bekijken (zo zullen er wel zijn; ik zal die sites maar beter eens in het oog beginnen houden).
Bedankt voor je info en veel plezier met het verder verzamelen van Seiko’s,
Groeten,
Tim
Volledig akkoord Johan maar als je moet wachten om je verzameling aan te vullen met het aanbod uit NL of B zijn we nog wel een tijdje bezig…
chrono24.com, horlogeregister.nl, sometimeago.com.
dit zijn leuke site’s, van goedkoop tot heel duur.
Ik zou eerst eens horloge meetings gaan bezoeken, om daar van ervaren leden te leren. Vervolgens eens naar rommelmarkten en daar voorzichtig eens een beetje gaan kopen.
Er komt dan een dag dat je iets koopt voor +/- 250,- waarvan achteraf blijkt dat het een wrak is… Dat is niet erg, gebeurde ons allemaal, zie het als een soort cursus / les geld 
Deel je ervaringen met ons op dit forum en je krijgt input, waarvan je ook weer leert.
Opeens ben je 3- tot 4 jaar verder en blijk je ongepolijste kasten te herkennen, weet je referenties uit je hoofd. Door zie je “put together”… Bijverschijnselen zijn dat je compleet “hooked” bent en dat de hobby zeker 10 uur per week van je tijd kost 
gr. Roel (tu)
@ Tijmen 2: Websites heb ik meteen toegevoegd aan mijn bookmarks. Bedankt! 
De site “horlogeregister” is van jou, neem ik aan (tenzij er nog een zekere Tijmen 1 bestaat)?
@ Roel: Inderdaad, ik ben sowieso van plan om eerst goed rond te kijken; in levenden lijve de dingen kunnen zien, vastnemen en bijleren lijkt me een goed plan.
Zwijg mij van leergeld betalen… ik ben niet alleen liefhebber van (vintage) horloges, maar van antiek in 't algemeen. Ik heb gelukkig nog niet veel miskopen gedaan (grotendeels omdat mijn budget niet al te omvangrijk is, helaas), maar ik heb toch ook al wel een paar vergissingen begaan… ook soms door iets niet te kopen, wat ik mij 5 jaar na datum nog steeds herinner omdat ik sindsdien iets dergelijks niet meer ben tegengekomen…
Groeten & bedankt,
Tim