Vintage horloges

Waar kan ik betaalbare, vintage horloges vinden? ik heb al wat gezocht, maar ik vind ook dat het wat betrouwbaar moet zijn. Van Seiko tot mooie rus.:smiley: Ik heb op ebay gezocht maar daar wordt ik niet veel wijzer van om eerlijk te zijn:S, terwijl ik op het forum lees dat er door mede mensen van dit forum veel horloges worden gekocht. 't Hoeven geen plaatjes te zijn, ik zou er zelf graag ook wat aan poetsen en olieen als ik dat aan kan leren als leek zijnde. Ook afstellen en dergelijke zou ik best willen leren/proberen.
Dus als iemand leuke vintage watches weet (niet op het forum die struin ik al helemaal af haha) laat het horen!:}

Mvg.

boudewijn

Zoals je zelf al concludeerde, ebay is the place to be voor knutsel vintage. En je lokale rommelmarkt.

Ja, op de rommelmarkt (bijvoorbeeld van een kerk) kun je soms voor 1 of 2 euro al een leuk mechanisch klokje vinden. Dan geeft het ook niet als je er aan ‘sleutelen’ wilt en het mislukt een keer.

zijn er dan geen tips om op ebay te kopen? beetje betrouwbaar handelen, met niet de grootste rommel, of zaken waar ik op moet letten?

(ebay bij de zoekfunctie geeft 4000+ resultaten op::o}

Hoi Boudewijn,

Je kunt ook het verkoop deel in de gaten houden en/of een oproep plaatsen.
Vaak weet je dan wat je koopt en de lijn is wat korter mocht er iets mis zijn.
Btw. weet je al waarnaar je op zoek bent, merk, model, leeftijd?

mvg, Frans

Tips voor eBay?
Kijk eerst eens in Nederland of Duitsland, betalen met Paypal, verkoper moet tegen de 100% zijn en al een poosje actief zijn.
Weet wat je koopt: dus inlezen in het merk van je keuze. Op internet is erg veel info te vinden (doorgaans).
Geeft niet (te) veel geld uit.
Als iets te mooi is om waar te zijn…, de rest weet je zelf.
Bij twijfel: niet kopen.

Ik ben opzoek naar vintage, dat heeft meestal een heel verhaal, en vaak springt het er ook uit.(:smiley: De keuze waarop ik me richt zijn automaten van seiko tot mechanische russen. Hier is best veel aanbod van meen ik zo gezien te hebben én (het mooiste van allemaal ze zijn goedkoop:+)

Mijn streefpunt is om een (licht)gehavend horloge op te knappen. Ik heb me misschien te veel zitten idealiseren :Sin het topic voor en na. magnifique!:}
Dat is wil ik gaan doen. leuke horloges voor een leuke prijs. Via ebay en rommelmarkten (ik las ook ergens de rikketik?)

Ik hoop iig dat jullie nog tips trucs etc voor me hebben:}

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes boudewijn!

(P.s. je leert hier met de dag!:#)

De Rikketik is idd ook een hele goeie. Is op 18 oktober weer, kun je ook gereedschap kopen. En verder doe je veel ervaring op door te proberen. Geef in het begin zeker niet te veel uit, in het begin maak je vast nog wat foutjes. En denk niet dat je een koopje kunt vinden op eBay tot je echt al wat meer kennis hebt, koopjes zijn moelijk te vinden (maar ze zijn er wel!).

Oh ja, wil je weten hoe je een uurwerk uit elkaar kunt halen en in elkaar kunt zetten? Lees deze “epic” post van Morse: http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,77932,77932#msg-77932

Het beste kun je beginnen om hier voor weinig je eerste aankopen te doen. er staan er genoeg voor elke beurs en ze vertellen je precies wat je weten wil.
geen teleurstelling dus, ook veel russen te koop voor weinig en seiko’s.
kijk bijv. eens bij ehwatch, die heeft altijd veel en goedkoop en goed.