Vintage imitatie steekt de kop nu ook meer en meer op

Tenminste, dat gevoel heb ik. Een paar voorbeelden van vintage Omega’s die nu op Marktplaats staan waarvan ik het bruine vermoede heb dat ze niet echte zijn:


http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/antiek_horloges/28537930.html?return=eJw1ytEKgjAUgOF3EfTSNadoE4l6EVk1dGzuDM8Jrejd2y68%2B374leTya%2BSpR8nbSmb3FTbU%2FUwUJGMWgvblolZLwSlFWHrHlCej7aj9aF8e6egZVgeTRvaoy5kWd9ndwIsnDnbLxRUWPalc3Ahi8AjHD1QRdQJFfExI3CPPTd12Kd5pEF0jRCxAE7MqwsCz%2FvcHGRE74A%3D%3D&df=1


http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/antiek_horloges/28132925.html?return=eJw1ytEKgjAUgOF3EfTSNadoE4l6EVk1dGzuDM8Jrejd2y68%2B374leTya%2BSpR8nbSmb3FTbU%2FUwUJGMWgvblolZLwSlFWHrHlCej7aj9aF8e6egZVgeTRvaoy5kWd9ndwIsnDnbLxRUWPalc3Ahi8AjHD1QRdQJFfExI3CPPTd12Kd5pEF0jRCxAE7MqwsCz%2FvcHGRE74A%3D%3D&df=1#photo


Of vergis ik me?

Die bovenste staat er volgens mij al een heeeeeele tijd op.

Hier de meest nagemaakte vintage:

Heel interessant artikel over dit horloge, ook mooie site trouwens voor duikhorlogefanaten:

http://scubawatch.org/hallofshame.html

Hoezo heb je dat gevoel dan?
De prijs is toch ook niet absurd laag, of heb ik dat mis??

Imitatie komt ook voor voor de “normale” prijs. Dus mensen echt voor de gek houden dat het echt is. Kijk maar op Ebay, genoeg nep Panerai voor in de paar K. Dus prijs zegt niks.

Dan wordt het nu toch echt wel lastig om het orgineel van de nepper te onderscheiden. Van horloges die nu in de handel zijn kun je tenminste nog een vergelijk maken met plaatjes via internet van de fabrikant oid. maar bij vintage klokjes is dit ook niet meer mogelijk…

bovendien zag ik vandaag iemand met een panerai, die zei een echte te hebben,…,ik heb het horloge bekeken… Ik heb ook een nepper weleens gezien, maar als je het mij vraagt, ik zie het verschil niet…heb gezocht op internet. maar het was een model met een dichte kast, dus ik kon ook niet zo snel aan het uurwerk zien of het echt of nep was.

Ik heb dat gevoel door de opmaak van de plaat, de dikte van de logo’s en/of het letterype van logo/model.

Hallo,
Bij de Omega Seamaster Goldcap zit een foto bij van het uurwerk zouden ze dat dan ook allemaal nagemaakt hebben ?
Als het een vervalsing is, is het wel een verdomd goede hoor.
Ik denk toch dat het een echte is.
Groet Peter

Hallo,
Ik ben het eigenlijk niet zo eens met de zin: "Vintage imitatie steekt de kop nu ook meer en meer op"
We weten niet eens zeker of het wel imitaties zijn, we zijn toch met z`n allen een beetje aan het gissen.
Ik bedoel het zal je horloge maar zijn die je probeert te verkopen op Marktplaats en hij blijkt wel echt te zijn.
Ik vind dat je zulke beweringen alleen kan doen als je absoluut zeker van bent dat het een imitatie betreft.
Er wordt hier ook toch ook gelinkt naar de verkoper in kwestie.
Groet Peter

Waar kan je dat kopen en de meest voor de hand liggende vraag,wat kost zoiets?
Is het Franstalig of meertalig?
Ik zie ook Japans vandaar.

Henrik maak je borst maar nat de rep markt stort zich binnenkort met volle overgave op de vintage modellen.
Ik heb de 1e modellen al gezien en deze zijn verbluffend goed nagemaakt.
Ik heb het dan over vintage Rollies.

Hmmm… zijn dat dan neppers die 20/30/40 jaar geleden zijn gemaakt?

Want je moet toch wel kunnen zien of het echt een oud exemplaar is?

Nog geen 50 euro is een redelijke prijs bedankt voor de tip.

Weet iemand wat een seamaster zoals eeste foto doet in prijs ik heb er net een binnen gekregen en zou de waarde er ongeveer van willen weten.

Hmmm… de advertentie op MP is opeens verdwenen zie ik.
Wellicht was je gevoel dan toch niet zo verkeerd Henrik… :wink:

http://www.70s-watches.com/n_to_z/oomsea.html

Deze kwam ik tegen en nu zou ik echt niet weten of dit een echte is. Gezien de site welke door lucien is aangeraden [scubawatch.org] zou je zeggen dat 'ie niet echt is, maar deze dial wijkt sowieso veel af van de daar besproken klokjes.

Wie weet het wel?

Volgens mij is dat wel een bekende vintage dealer op het web. Ik zelf zou er dus niet snel aan twijfelen of dit echt is, ik zou het dus ook niet weten of dit echt of nep is.

Lastig.