Vintage in ‘24 - waarmee mag jij hier meedoen?

Volgens de beschrijving van de categorie is het hier voor horloges van 1991 en ouder. Geen idee waar die scheidslijn vandaan komt, doorgaans wordt alles van 25 jaar en ouder vintage genoemd. En dat betekent dat we -zo op de drempel van 2024- opeens een nieuwe lichting vintage horloges hebben. Daarom ben ik benieuwd, welk horloge heb jij in de kist zitten die zich in 2024 vintage mag noemen?

Ik trap af met de Speedy mk40 uit -uiteraard- 1999

16 likes

Leuk topic. Mijn (TAG) Heuer CS3110 wordt volgend jaar 25 :balloon:!

10 likes

Doe gewoon mee met wat je leuk vindt en noem het dan neo-vintage. Of een klassieker in wording. Vooral niet te moeilijk doen, het leven is al ingewikkeld genoeg.

2 likes

Als 25 jaar vintage is, is mijn Kinetic januari 2025 ook vintage. Persoonlijk vind ik het geen vintage, maar gewoon oud :shushing_face:

1 like

Het is sowieso luchtig bedoeld :wink:

3 likes

Is dit de totale score van horloges uit 1999 op dit forum? :face_with_monocle:

Vooruit dan maar. Volgens het serie nummer is mijn Kinetic in juli 1999 gemaakt, in januari / februari 2000 heb ik hem gekocht. Beetje vintage dus :wink: :rofl:

1 like

Dat komt omdat dit forum in 2015 is overgegaan naar de huidige software. Toen is het hele forum opnieuw ingedeeld en zijn de categorieën en bijbehorende beschrijvingen gemaakt. En toen was 1990 25 jaar geleden. Alleen heeft daarna niemand die beschrijving nog aangepast :sweat_smile:

2 likes

Vintage is de samenstelling van ‘vingt’ en ‘age’, wat ‘twintig’ en ‘leeftijd’ betekent. Dus officieel 20 jaar :slight_smile:

3 likes

Kan iemand mij iets vertellen over deze vintage longines ? Kan er online niks over vinden.

Onder het achterdeksel staat een nummer, daarmee kun je bij Longines navraag doen over het horloge, zoals productiejaar en land van oorspronkelijke verkoop.