Dank je Harry, perfect zal het niet worden, maar dat hoeft ook niet
Ik wil wel eens kijken in de bak van Josef of er een nieuw glaasje voor je referentie tussen zit, als je die kent - veel Zodiac, minder niet-ronde maar er zijn er wel een paar.
Moet je die wel kunnen plaatsen natuurlijk. Die vorm stempels heb ik alvast niet
Dank Lennert, je wilt niet weten wat ik allemaal heb
Ja wel en 2 krokante deuren
Inkomende dacht ik en dan is ie er ineens.
Een soort “trench watch” maar dan lekker groot (dikke 38mm) en geen eng radium. Unitas 6497 zit er in. (Moet nog wel glas poetsen e.d.)
5 Actus SS, 6106-8440 uit 1970. Ooit een ‘gewone’ 5 gehad met vergelijkbare kastvorm, hopen dat dit een blijvertje wordt. Erg veel zin om deze in ontvangst te mogen nemen!

Gaaf ding man. Hoe weet je dat het geen radium is? Lijkt me een oudje?
Niet zo oud als hij lijkt, Unitas 6497 bestaat pas sinds 1950. Maar dan zou het inderdaad nog wel radium kunnen zijn.
De wijzers zien er heel erg relumed uit, en ook de cijfers zijn vrij netjes. Maar best toch eens een geigerteller tegen houden ja.
geweldig, daar wil ik wel eens een revisie van zien (geen idee hoe je de de wijzerschijven kan verwijderen)
Valt mee hoor.
Varieert van niks tot dit ongeveer.
Plaat ziet er “nieuw” uit. Niet iets uit de jaren 50. (Moeijk uit te leggen.)
Daar zijn verschillende topics over. Deze gaat over wijzers afnemen: Help: Zodiac mystery hands wijzer afnemen?
En dan is er nog het topic van @MartijnV, helaas zonder foto’s want die zijn bij een vorige migratie verloren gegaan.
Corrigeer me als ik het fout heb
Heel gaaf Friso, ik ben benieuwd!
Anders ik wel
Excuus voor de late reactie maar ik zit nog eens goed naar de foto te kijken maar hoe zit het met de wijzers van dit type?? Het lijkt wel of ze zweven. Ziet er wel heel mooi uit!
Dat is precies waar het bij dit horloge om draait (pun intended). Volg de hierboven geplaatste linkjes voor wat meer achtergrond
Na 6 weken ziek thuis te zijn heb ik de laatste dagen weer wat meer zin om online rond te neuzen en hier op HF weer wat meer te lezen.
Dus hierbij ook maar weer even een foto van mijn laatst aankoop. Een Citizen Super Ace in 38mm en wat ik online kon vinden is deze 80micron verguld en heeft ook een verguld uurwerk.
Vooral de kast van 38mm vind ik erg aantrekkelijk omdat dat een jumbo is in verglijking met de 34-35 mm kasten wat in de jaren 60 normaal was maar wat nu toch wel klein lijkt. Duurt nog wel even voordat de Super Ace binnen is helaas.
Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Discussie voortzetten in Vintage incoming (Deel 2).