De discussie wordt voortgezet vanaf Vintage incoming (Deel 1) - 4666 van deheerdejong.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Vintage incoming (Deel 1) - 4666 van deheerdejong.
Eerdere discussies:
Deze zijn zojuist aangekomen.
Ik hou wel van zeldzame horloges!
Langel, jaren 40?
Kaliber A.M.390 ( gelijk aan Felsa) Lex, had jij ook niet een art deco horloge met AM kaliber?
Nu nog een balansas vinden. En dan voor een niet- incabloc.
En dan deze:
Zo plat, dat zal wel een goedkope Quartz zijn, dacht ik.
En hoe weet ik nu het verschil tussen wel en niet ’ incabloc’?
Weet jij dat Inca? O, ik zie het al, staat er soms apart bij…
De ‘inca’ staat eronder, dus kun je ervanuit gaan dat dit de juiste is.
Heb je de ‘oude’ balanasas niet? Zo ja, dan kun je het nameten.
Ja inderdaad. Morgen ga ik naar van de Gevel. Als die hem niet hebben zag ik ze ook nog op eBay staan voor heel weinig. En uiteindelijk kom ik misschien wel op die site uit. Fijn dat de maten er bij staan!
vervang jij tegenwoordig ook al balansassen? Chapeau hoor!
Nou, pas net hoor. En dan moet ik het nog maar zien. Als ik een hele balans kan vinden doe ik dat liever!
Net deze als hoogste bieder gewonnen. Zou volgens de verkoper in werkend staat zijn. Is een horloge met automaat, maar de verkoper kon niet zeggen of de automaat functie ook werkt (handelaar denk ik aangezien in de advertentie staat vermeld dat het horloge uit een zwaar vervuilde woning komt qua rokers). Horloge ziet er niet fris uit, maar mijn gevoel zegt dat er een leuk horloge onder vandaan moet komen. De kast is 38mm exclusief kroon.
Het is in ieder geval een penanker. Wellicht zit er een Ronda automaat in of een Brac.
Hoe weet je dat Peter? En ik best benieuwd naar. Op de wijzerplaat staat 17 jewels. Dus mijn eerste gedachte zou anders zijn. Niet dat ik een probleem met penankers heb hoor, maar meer zo van: hoe weet ie dat nu weer
Omdat het een Basis Watch is en die ken ik niet anders dan met een penanker uurwerk.
17 jewels wil niks zeggen. Er zijn wel meer penankers die gesteend zijn.
Ah……… de expert tegenover de beginner
Voor 15 euro wilde ik dit horloge wel opknappen. Feit dat hij zou lopen………. moet te doen zijn. En anders op zoek naar onderdelen
Leuk horloge trouwens
Weet je zeker dat het een automaat is ?
Volgens verschillende foto’s op internet zit er een EB 8800 handwinder in zo’n Basis Noblesse.
Nee, ben enkel afgegaan op de tekst. Maar dat maakt mij totaal niet uit. Ik vond hem er leuk uitzien en heeft potentie er mooi uit te komen. Dat was voor mij reden genoeg om hem te kopen. Op afstand dus niet live gezien…… maar voor dit geld kun je nog wel eens een gokje wagen
Gisteren een “lotje” horloges opgehaald van een kleine 2000 stuks… Ruim 90% is rotzooi, China-meuk…
Maar, zoals altijd in zo’n lotje horloges, zitten er dan ook wel wat horloges tussen, die de moeite waard zijn. Ik zal jullie niet lastig vallen met de foto’s van alle horloges, alleen de horloges, die nog enigszins de moeite waard zijn…
Dit is het resultaat na de eerste sortering…
En nu ben ik wel even bezig om alles goed uit te sorteren. Een paar opvallende heb ik er al uit gehaald…
Dus als ik even wat minder aanwezig ben, weten jullie waarom dat komt…
Wat is dat voor leuk horloge rechts onderin
Die blauwgroene boven de witte. Gave kleur….