Vintage incoming (Deel 2)

Op verzoek duidelijkere foto’s…

13 likes

Heel mooi

Die Zentra lijkt op twee druppels water als mijn blauwe Nilax. Tof horloge. Mocht je die kwijt willen :grimacing::face_with_peeking_eye::face_with_hand_over_mouth:

Zit zo even uit mijn hoofd een AS1950/51 uurwerk in.

7 likes

@VmaxNL
De Anker (= een Ruhla) wil ik wel van je overnemen.

6 likes

Deze komt binnenkort hierheen via Tradera, een Eldor

13 likes

en nog steeds naar 3 andere aan het kijken want ja die auti hersenen hier die kunnen er niet tegen als er plekjes open zijn en doordat we er een paar teveel hadden, zelfs na er 3 uit te kiezen die weggegeven gaan worden hadden we er nog over, dus doos van 12 er bij gepakt en ja daar zaten er dan nog 7 tekort in, dus die doos moet ook vol :rofl: :rofl: :rofl:

17 likes

Als je de Pontiac kwijt wil… hou ik me aanbevolen…

1 like

Wat een berg! Succes en veel plezier ermee!

1 like

Ik heb zojuist 2 Pontiacs gescoord!

Er moest in die groene een nieuwe batterij!
Zeg ik, kan je hem niet opwinden?
’ Nou als ik hem schudt loopt ie enkele seconden, dus het is een automaat '.
Zucht…

14 likes

Bedankt. Loopt wel voor geen meter. Gelukkig wel veel youtube filmpjes te vinden want ik ben een redelijke leek op vlak van service

1 like

Deze is onderweg vanuit Duitsland, een Adora alles wat ik er van weet is dat ze in de 50/70s gemaakt werden in Pforzheim en dat de naam nog bestaat alleen nu quartz horloges met veel Chinees spul erin

Waarschijnlijk weet een van onze resident speurders er meer van te vertellen

Foto’s van verkoper, van het uurwerk geen foto maar er zit er een in want het horloge loopt volgens verkoper

12 likes

:flushed:

1 like

Een merk van Adolf Rapp

1 like

Die ARA op de caseback ?

Vandaag ontvangen. Een Citizen automatic 21 jewels.

Heel apart horloge qua kleur. Een bruine kast wat ik niet eerder heb gezien. Op wat DNA resten na ziet hij er heel netjes uit. Voor een automaat ook heel erg plat. Horloge loopt direct als ik er aan schut. Ben benieuwd wat ik aantref als ik hem open maak.

14 likes

Met dank aan de niet bieders hier heb ik mijn waarschijnlijk aventurijn wp Rado kunnen bemachtigen :+1:
Nu nog deze kant op laten komen :partying_face:
image

23 likes

Me laten meeslepen in een veiling. Ik heb zo goed als geen verstand van vintage horloges maar hij sprak me wel aan. Lijkt me voor de leeftijd wel te “netjes”.

Ik heb wel gezocht naar vergelijkbare “Bienne geneves” maar kon deze niet vinden… iemand hier die meer weet? Aftermarket wijzers? Wijzerplaat?

11 likes

Ik weet te weinig van Glycine dus onthou me van een waarde oordeel. Ik vind hem wel mooi

1 like

Redial

3 likes

Ik had al vermoedens. Nouja ik vind hem wel mooi, en goede maat met 38mm. Ik zal wat posten als hij binnen is :slight_smile: