Vintage incoming (Deel 2)

we hebben op een andere geboden, dus ook hier is een aventurijn ding onderweg en nog wat andere radootjes.

18 likes

Fraai :ok_hand:

1 like

die van jou ook :slight_smile:

wij kijken tegenwoordig vooral of ze met ingedrukt rado logo zijn en niet met schildje. Weet niet of de jouwe met schildje of ingeperst is, ben zo zelf al eens een schildje kwijt geraakt en dan nadien na goed nadenken in de ultrason teruggevonden, dus die schildjes zijn hier niet populair. Nog steeds 6 schildjes te zoeken.

1 like

Aaaah nog eentje dan…

17 likes

Zelfde als bij jullie: geperst. Ik ben al aan het kijken maar nog niet succesvol met losse schildjes, misschien de zoektocht eens verplaatsen naar achterdeksels met schildje

1 like

:flushed:

Ok ok ok, eentje nog:

14 likes

Is dat de vrachtwagen lading van @Tokes ?

Nee, komt uit een inboedel van iemand, die is overleden. Maar het overgrote deel zijn horloges, die niets waard zijn. Je kent ze wel, uit China, etc. En pak hem beet een goede 150 zijn de moeite waard.

1 like

Onlangs deze Junghans Trilastic gekregen, ik denk zelf dat dit horloge uit de jaren 50 komt.

Zijn hier kenners die mij meer informatie over het horloge kunnen geven?

7 likes

Geen kenner, maar ik heb ooit een soortgelijk horloge gehad. Ik zou even met een detector meten of er radium op de plaat zit. Bij mij sloeg de meter best wel uit.

Wat is het kaliber? Ik zie J93/ en dan een ander cijfer. J93/1 ? Zou rond 1954 kunnen zijn.

1 like

Hier vind je eventueel meer info :

https://www.junghans-vintage.de/en/uhren/junghans-armbanduhr-kaliber/kaliberfamilie-junghans-693-junghans-j93/junghans-j93-junghans-693862.html

3 likes

1991 is wellicht net te jong om als ‘vintage’ te worden geclassificeerd, daarom heb ik hem in het andere incoming topic gepost. Maar toch ook maar even hier, wat kwa stijl past hij er beter tussen in dit topic :grin:

16 likes

Bedankt voor de informatie, is inderdaad ‘J93/1’

Mooi mooi mooi

1 like

Je weet ze wel te vinden, mooi! :+1:

1 like

Vintage ingekomen, inmiddels.

Frans zilveren sleutel zakhorloge. Het juiste sleuteltje zat er helaas niet bij maar…de balans is los en met enige hulp loopt ie!

Leuke 5 euro😁

Vanavond gepoetst met zilverdoek en hij glimt je tegemoet.

13 likes

Mijn “bescheiden” oogst uit Japan… :sweat_smile:

17 likes

Die grijs met oranje Citizen ziet er mooi uit!
Welke type is dat??
De 5 vergulde horloges zijn zeker Seiko’s?