Jij ook al aan de Rado Patrick? lijkt wel een virus
Leuk lotje met mooie spullen
De pratende Seiko had je volgens mij al aangekondigd toch?
Er zit bij die goudkleurige een Orient Olympia Grand Prix 64, een Orient Olympia Swimmer, een Citizen Alarm Date en inderdaad enkele Seiko’s bij. Dat pratend horloge had ik inderdaad aangekondigd, maar hij houdt zich nogal stil. Eens kijken wat daar aan de hand is…
Tja, die Rado’s… deze vond ik gewoon leuk. En ik wilde wel eens weten, waarom er zo over gepraat wordt.
…en? Ben je er al achter?
Pas als ik die groene weer aan de praat heb…
Die 2000 waren nog niet genoeg
Toen ik deze kocht, was die partij van 2000 nog niet in beeld. Dat is heel snel gegaan, omdat een andere partij het liet afweten. Zijn verlies, mijn winst…
Deze al even laten zien hier als incoming, vandaag gearriveerd, mesh bandje vervangen door wat anders
Nog een paar incoming, maar dan is de koek voorlopig wel even op. Heb het veel te druk op het moment. Maar ik kon deze toch niet laten lopen.
Je weet ze wel weer te vonden Patrick
Tja, dit waren koopjes, onder de €100 voor de drie. Dan kun je zoiets niet laten liggen… Een vroege Quartz (1975), een automaat en een handwinder met leuke wijzerplaat. En zo zit de doos weer vol om naar Nederland te laten komen…
Ik vind het een heel verraderlijke manier van werken. Je wint een paar initiële veilingen op korte tijd, dus die komen dan richting warenhuis… maar intussen heb je wel nog wat anders gezien, en dan wacht je toch maar even om de zwik te laten verzenden… en dan komt er een super coole nieuw op die binnen 6 dagen afloopt, dus we kijken nog even de kat uit de boom… maar ja, zes dagen, dan kijk je wel weer even rond… etcetera
Ik moet dringend mijn doos laten verzenden en dan de app buiten of het wordt een Hotel California - you can check-out any time you like, but you can never leave.
Het probleem zit hem erin, dat ik, buiten wat ik hier laat zien, er vaak ook horloges bij heb zitten voor onderdelen, maar ook gewoon losse onderdelen. Bijvoorbeeld een nieuw glaasje voor mijn pas gekochte Crystron, en wat originele kronen. Tja, en die heb je dan toch nodig… Maar voorlopig heb ik weer genoeg liggen. Dus ik kan voorlopig weer even uitchecken… En dat kun je even letterlijk nemen, want ik heb hier zo’n kleine honderd horloges liggen, waar ik nog wat mee moet doen…
Komende zondag een markt, waar ik de eerste horloges hoop te verkopen, die ik in dat ene “kleine” lotje heb verkregen. Die investering moet ik op een of andere manier terug verdienen, en ik zal ooit van die pak hem beet 1500-2000 horloges af moeten komen, die je nooit aan een verzamelaar zult kunnen verkopen. Je weet wel, van die mode-horloges op batterij. Maar graaien voor een euro wil dan iedereen wel…
In een paar loten samengooien voor wat de gek ervoor geeft? Ik had ook nog een hele zwik quartz rommel liggen die links en rechts meekwam uit lotjes. Allemaal samen in één koop online gezet met een paar deftige foto’s en uiteindelijk nog meer van gekregen dan ik verwachtte.
Ach, soms is het ook wel leuk om te zien, wat mensen willen graaien in zo’n bak. Ik hoef er ook geen grote winsten op te draaien, maar het moet wel realistisch blijven. Dus wordt het een soort kleine rikketik, waarbij er in enkele bakken mensen voor een euro kunnen graaien en een paar bakken verder staan de wat betere horloges (natuurlijk ook tegen andere prijzen…), omdat de hobby ook betaalbaar moet blijven.
Psies. Morgen gaat er weer.eentje op de bus. Nu weer naar Spanje. Van de week een naar Aduard en de week daarvoor naar Engeland en Spanje.
De speciale waar ik een klik mee heb blijven en de andere mogen gaan. Ze zijn stuk voor stuk leuk of mooi maar moet ze wel dragen. Stil laten liggen en enkel naar kijken is niets voor mij.
Een paar opknappers,de duurste was €22
Een Citizen Crystate Deluxe, dit is een vermomde Chronomaster.
Heeft hetzelfde Homer 22 jewels uurwerk met secondestop, de kast is alleen iets groter.
Het uurwerk loopt.
Een Seikomatic-P, de kroon is los en het 5106 uurwerk loopt waarschijnlijk niet.
Een Citizen Hisonic, uurwerk loopt niet.
Van die Citizens weet ik het niet, maar van de Seikomatic-P kan ik zeggen, dat het niet de allermoeilijkste uurwerkjes zijn.
Fijn te horen dat de Seiko niet zo moeilijk te demonteren is, ik ben toch al niet zo handig.
Demonteren is nooit erg lastig… Monteren echter…