Vintage incoming (Deel 2)

Nouuu, ik was laatst een keer met een Longines bezig. Kostte me anderhalve week om de boel uit elkaar te krijgen. Vastgeroeste schroeven kunnen heel hardnekkig zijn :grimacing:

Maar ik ben met je eens, meestal levert de montage de meeste hoofdbrekens :grin:

3 likes

Ik had ook moeten schrijven: meestal…

2 likes

Eigenlijk reageerde ik er natuurlijk ook veel te serieus op, een grap moet je niet voorzien van allerlei uitzonderingen, maakt hem minder leuk :grimacing: :blush: :sweat_smile:

3 likes

Ik vermoed dat deze King Seiko 5626 wat TLC nodig zal hebben, naast een service beurt.
Hij loopt wel, wordt gemeld.

16 likes

Je hebt gelijk Peter. Een EB8800 penanker

Binnenkort maar eens naar kijken.

8 likes

In ieder geval eentje met robijntjes

Via Marktplaats voor €10 een gokje gewaagd, er zou een nieuwe batterijtje in moeten volgens de verkoper.

Na even schudden, begon hij te lopen.

Nog niet veel informatie over kunnen vinden, maar dat komt nog wel.

16 likes

Leuke aanwinst :+1:, aan de code op de achterkant te zien zou hier wel eens een kal. 8200 uurwerk in kunnen zitten, die kan je ook opwinden.

1 like

Net gisteren weer in elkaar gezet. Een Miyota 8200 zat ook in de Kienzle Automatic. Zijn wel fijne uurwerken om aan te sleutelen. Met name de montage van de deksteentje beviel me wel. Geen last van wegspringende veertjes :smile::sweat_smile:

2 likes

Herstel: daar zat een Miyota 8215 in, maar waren twee onderdelen van kapot en die heb ik uit een 8200 geplukt.

1 like

Het allerlaatste pakketje gaat vertrekken vanuit het verre Oosten. Er zitten er 4 op de reserve in voor t geval er een paar sneuvelen nog, maar normaal gaan alle lege plekjes op 7 na gevuld zijn na afwerken van dit pakketje en dan ja dan zijn we klaar.

Dit zit in het pakketje:

en dit is dan nog de gedownsizde te zoeken lijst, vergeleken bij de laatste versie zijn er 5 rado’s afgezwieperd (de sattelite, de alarm, de NCC 202, de captain cook mkii day date en de murano) en de rambler is er ook afgezwieperd. de bulova dat zit nog, die horloge willen we al sinds we hem zagen 15 jaar geleden, nooit van gekomen en nu staat ie op t lijstje maar ik weet het niet, misschien beter gewoon de nog te zoeken en wens dingen beperken tot de dingen waar rado op staat :rofl: :rofl: :rofl:

Schermopname (1222)

11 likes

Grappig om zien hoeveel van uw lijst ik ook naar zitten loeren heb :rofl: minstens al een stuk of 8 op het eerste zicht, wel niet veel tot effectieve biedingen gekomen. Die Starliner met ronde indices heeft hard in mijn bil gebeten maar bon, het moest ooit eens genoeg zijn.

Ik wacht nog een dag of 3 en dan is het hier ook pakketje toe en gedaan met kijken. Curieus hoeveel van mijn incoming hier ook bekeken zijn op buyee :smile:

3 likes

Die moesten we hebben no matter what en t is dan ook zo ongeveer de duurste van t hele pak samen met de diamaster.

Maar de weg gaat vrij zijn, hier is het gedaan met kijken …

Die balboa chronometer en de zwarte ncc 303, dat we die hadden, vinden we een mirakel, t was echt voor een habbekrats

3 likes

Ik vind die blauw gestreepte het leukst :sunglasses:

2 likes

Je kunt er ook een batterij in proppen. Niet dat dat werkt…:joy:

1 like

Nog een chance dat ik niet heb meegedaan dan, oftewel de prijs opgevoerd en verloren, of duur gewonnen en uw collectiedoelwit verprutst :sweat_smile:

Maar zo’n Starliner blijft toch op de radar staan, super knappe dingen. Jammer dat ze zo zeldzaam zijn, zeker de blauwe :slightly_smiling_face:

1 like

Dat heb ik een stuk of 30 horloges geleden ook al eens gelezen :rofl:

Wel een mooie vangst weer :ok_hand:

2 likes

dankjewel :slight_smile: :smiling_face_with_three_hearts:

ik ben er bij uitgekomen dat die blauwe plaat in 2 versies gemaakt is omdat ik de blauwe met plaat 2 een maand geleden op ebay tegenkwam, de prijs was gewoon dusdanig hoog dat het niet ging anders hadden we hem gekocht, maar die staat dus nu wel op de wishlist.

plaat 1 = de plaat die ik heb met allemaal witte indices en wijzers met een witte streep
plaat 2 = de blauw - zilvergrijze met blauwe indices op 3-6-9-12 gecombineerd met wijzers met blauwe streep.

Die starliner reeks willen we gewoon compleet dus ipv 1 die mankeert zoals we dachten tot voor kort, mankeren er dus nog 2.

dit is nu de reeks:

die nu in het pakket zit, komt rechts boven
rechts beneden was voor de grote versie van de plaat met de geblokte markers, dezelfde als de middelste op die rij maar dan 38mm ipv 35mm

en dan nog een plekje creëren voor versie 2 van de blauwe, als we hem ooit tegenkomen.

en dit zijn de day nights, lijken hetzelfde maar zijn niet hetzelfde. andere wijzers, andere mechanieken en andere datum aanduiding en boven die 2 is er dan nog een leeg hokje voor blauw-zilvergrijze starliner 2

9 likes

ja verkeerd lege hokjes geteld. nu zullen ze echt wel allemaal gevuld zijn als deze lading hier is :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Mooie score :ok_hand:

1 like