Vintage incoming (Deel 1)

De vierkante kast draagt met 40mm echt bijzonder goed en comfortabel. Ik zou er zeker achter aan gaan want ze zijn funky, anders dragen fijn en zijn gewoon echt bijzonder.

30T4 uurwerk uit 1945

10 likes

7 likes

Ik ben nieuwsgierig naar deze, die vanuit Japan naar hier komt…

8 likes

Maar bovenal ben ik nieuwsgierig naar deze, van @Brodie naar hier onderweg… Naar zoiets was ik al een tijdje op zoek.

Thx Brodie voor deze kans…

12 likes

Mooi spul

Ik kan haast niet wachten tot mijn laatste vondst wordt afgeleverd maar het kan nog wel even duren ivm douane en zo, maar goed dat hoort bij de voorpret zullen we maar zeggen :slight_smile:

Het gaat om een Calendar Auto Orient Diver uit begin. Dit is het allereerste duikhorloge van Orient, en naar men zegt is dit model misschien zelfs eerder uitgebracht dan Seiko’s 62MAS. Ik kende dit model al met een zilveren wijzerplaat:

Wat een plaat hè!

Maar ik had hem nog nooit gezien met een zwarte plaat, niet op Instagram en niet op internet. Dus toen ik deze zag moest ik hem gewoon hebben. Qua maat is dit model 38/39mm excl. kroon en binnenin zit een Orient Cal. 670 automaat uurwerk.

Het gaat om deze:

Het glaasje zal, zoals je ziet, vervangen moeten worden, maar verder zou hij goed moeten zijn :crossed_fingers:

Het tweede model duikhorloge van Orient had ik al en ik hoop dat deze er goed bij past.

Het wachten is begonnen :face_with_hand_over_mouth:

23 likes

Fantastische vangst - gefeliciteerd👌

1 like

Ik ben zeker een maand aan het wachten tot iets hier is. Ligt al weken bij douane. Laatste bericht wasbleke voor de kerst. Ik hoop hem dit jaar nog te krijgen.:sweat_smile:

1 like

De BTW en invoerrechten zijn al betaald, scheelt enorm in levertijd… Maar doet wel even pijn als je moet aftikken…

Lijkt veel op de mijne :ok_hand:

7 likes

prachtige wafel

1 like

Omdat je toch ergens weer opnieuw moet beginnen, doe ik dat met deze:

King Seiko 5621-7022 uit 1974
Ik heb dan wel al een 5625-7113, maar deze no-date kon ik gewoon niet laten liggen…

Zeker niet in de conditie waarin deze zich bevindt en de prijs die ervoor gevraagd werd…
Als ik daarvoor mijn 5625-7113 weer voor moet verkopen, so be it… Sometimes it is hard to resist…

8 likes

Laat ik ook eens beginnen te posten in dit draadje. Incoming!

31 likes

Fraai :ok_hand:t2:

1 like

Dank! Altijd even afwachten of de staat in het echt net zo mooi is natuurlijk :crossed_fingers:.

Dat is altijd te vraag. Maar als ik de foto zo bekijk, hoop ik het beste voor je. Hij ziet er werkelijk prachtig uit!

1 like

Echt mooi zeg

1 like

Het was deze of de Tissot prx. Toch voor de vintage gekozen.

14 likes

Heel mooi!!

Inderdaad een PRX achtig model. Zeker net zo mooi als een Oyster Perpetual… maar niet voor dezelfde prijscategorie neem ik aan?

1 like