Eergisteren in een opwelling deze op Catwiki opgepikt voor in totaal 4 tientjes. Geen idee wat het is, ik heb er verder met Google ook niets over kunnen vinden. Wel over het merk maar nergens iets te vinden van het type, ik weet ook geen benaming o.i.d. Komt vanmiddag binnen als het goed is.
Iemand enig idee wat dit voor model is?
Nee, maar niet zelden hebben vintage horloges ook helemaal geen modelnaam of zelfs maar een modelnummer/referentie.
Je ziet dit eerder terug bij de “grote” merken.
Lastig . Ik kan nergens ook maar een spoor van dit model vinden. Gek genoeg wel van een Hamilton die er enigszins op lijkt. Ik kan de link even niet vinden maar ik zal 'm morgen even hierin plakken.
Doet dat er eigenlijk wat toe dan?
Ja bij maar wordt die verlanglijst als maar langer
Ja, eigenlijk wel. Ik vind het leuk om wat meer over het model te weten te komen, wat achtergrond van het ontwerp, of er meer broertjes en zusjes in deze lijn zaten, etc. Nu is het gewoon een aardig horloge, wat meer achtergrond zou 'm voor mij nog leuker maken. Vreemd misschien, maar ja, zo zit ik dus in elkaar.
Aan het ontwerp te zien vermoed ik zeer sterk dat ie uit de jaren 70 van de vorige eeuw komt.
Meer kan ik er niet over zeggen. Misschien dat je op basis van het uurwerk nog iets meer te weten kan komen.
Is een voor de seventies typisch horloge van een van de vele horlogenaamgevers in die tijd. Gigandet zag ik vaak in België, soms ook verbonden met Wakmann - dan meestal in de chronografen. Dit van oorsprong Portugese merk werd later Amerikaans en verkocht naast Gigandet ook Breitling. Deze modellen met nogal grove kasten waren destijds vaak alternatief voor de ook nogal forse digitale horloges, waar Gigandet ook enkele mooie modellen van had.
Kortom, typische ‘love it or hate it’ uit de periode dat horloges meer dan ooit een absoluut mode accessoire waren, met veel ‘plaknamen’ van importeurs en grote winkeliers die daar gretig op inhaakten.
Bijgaand mijn fifty cents in dit genre
Vandaag in Japan de GS onder de Seikomatics gescoord. Een 6216-9000. Die stond al wat langer op mijn verlanglijstje, maar nu kon ik er eentje voor een hele nette prijs krijgen. Hij ziet er nog redelijk goed uit, maar natuurlijk zou er hier een ander glaasje op mogen. Dat bekijk ik wel, als het horloge hier is.
Hierdoor is voor mij mijn verzameling Seikomatics voorlopig wel even compleet. Natuurlijk is er nog wel meer te verzamelen op dat gebied, maar ergens moet er een grens zijn. Ik heb nu hele mooie exemplaren, waar ik ook echt blij mee ben. Er zitten er wel een paar tussen, die eventueel de verzameling mogen verlaten, maar dat is nu nog niet aan de orde. Eerst even lekker genieten.
Eigenlijk sloeg ik meer toe om het toebehoren dan om het horloge zelf, maar toch leuk om eens te proberen.
En nog zo’n probeerseltje: een vroege '80s top end quartz van Eterna. Mijn Kontiki RQ gaat dit ding verpletteren, maar toch, geschroefde massieve schakels en naar verluidt algeheel goede afwerking. Verder vind ik het ontwerp van de band erg gaaf. Ik ben benieuwd.
Een gezonde koopdrang de afgelopen tijd
Dat is zo. Men kan dus uitkijken naar e.e.a. in het blauwe, binnenkort
Ik heb weer een aantal horloges in aantocht, waar ik echt naar uitkijk.
Allereerst deze Seiko Marvel met een prachtige wijzerplaat:
En deze mag er ook wel zijn: Een Seiko Super
En wat dacht je van deze Seiko Champion 850? Was een beetje een gelukje, want ik was de enige bieder…
Mooi hoor! Staat ook nog ooit op de verlanglijst…
Ik moet het voorlopig even doen met deze 6119…
Die komt als vervanging van eenzelfde horloge, die onherstelbaar beschadigd is geraakt.