dus of een zeer uniek en zeldzaam horloge of toendertijd zo slecht dat maar 1 persoon em heeft gekocht!!
De de door mij genoemde 2472 behoort tot de familie van uurwerken vanaf de Eta 2450.
Zoals @MartijnV opmerkte, heeft het getoonde uurwerk een balans met compensatie schroeven.
De 2460 serie heeft deze balans wel, dus ik denk dat het uurwerk in die range zit. Vaak gebruiken ze opvolgende nummers voor de uurwerken zonder dag/datum, alleen datum en dag/datum.
Ik heb nog een Takano incoming. Weer een vierkante, maar dit was een gelukje, omdat de spelling verkeerd was. Ik was de enige bieder…
Dat is een mooie, als je op Yahoo of Jauce op precision zoekt vind je nog een paar van deze vierkante, waaronder eentje met chroom kast en de wijzerplaat met fijn blokjesprofiel. Andere katano modellen zijn ook onder de naam Chateau te vinden.
Deze heeft een Durowe 422 uurwerkje erin (omgenoemd naar Takano 123). De precision serie had Durowe uurwerkjes erin. Pas daarna zijn de over gegaan naar inhouse uurwerkjes… (En dat was de Chateau-serie)
Ik ben nu nog bezig of ik een Chateau Calendar kan scoren, dan heb ik van iedere serie een horloge. Ik heb al enkele Ricohs, die passen daar mooi bij.
Da’s een heel mooie Elgin! Proficiat!
Cool!
Kleine schoonheid. Mooi hoor
33mm dacht ik. En kleine bezel dus moet goed komen. En anders gewoon klein maar fijn ja!
Net te laat om nog een foto te kunnen jatten… maar er komt een Baume & Mercier Baumatic mn kant op…
Mn eerste B&M…
Precies een week geleden besteld. Kwam uit Zweden:
Deze keer ging de verzending redelijk snel met DBSchenker; vandaag kwamen ze binnen.
Netjes verpakt. Even een ‘unboxing’ doen:
Het ziet er hoopvol uit. In een volgend NA postje laat ik weten of het wat geworden is.
En? De Chateau Calender nog gescoord??
Nog niet, maar ik ben er nog eentje op het spoor. Nu even zien, dat de prijs ook nog goed is…
Nee, dus
Had me voorgenomen om niets meer te kopen, maar er zijn deze week toch 2 lotjes blijven plakken:
Sorry @Vintagewatchstuff
Op dit moment incoming uit Nederland
En uit Frankrijk
Ik wil toch nog een keer extra pielen aan zakhorloges. De balansen zouden goed zijn.
Haha, die zag ik ook!
Die zag ik ook!
Loopt de Rado nog goed?
Oogt redelijk geleefd.