Zo hee. Dat is een beroemd kaliber!
Ja the President 's watch. Genoemd naar het geluid dat het maakt. Die Crickets zijn zo gewild dat ze weer opnieuw zijn uitgebracht . Maar nog erg duur.
Dat merk is niet bekend. Staat ook niet in Mikrolisk…
Plopsy al geprobeerd??
Hey, je bent wakker Bas!
Ik word altijd wakker bij een wekkerhorloge
Proficiat. Enigszins mooie Takano’s zijn lastig te vinden voor een schappelijke prijs.
Wat is er met mij aan de hand ? Het horlogevirus heeft weer aardig toegeslagen.
Al snuffelend en speurend op jawel het allergrootste horloge platvorm Chrono24 ontdek ik bij een dealer 3 vintage horloge’s.
Deal was snel rond en zoals jullie zien gaat na aankoop de vitrage voor de betreffende horloge’s maar goed kijken je kunt ze nog net goed zien.
Morgen of overmorgen twee stoere skindivers en een chique dresser op de deurmat
Bedankt!!
Die Nilax ziet er ook mooi uit, zat nog te twijfelen.
Heb je die Lagonda Goldamatic ook gezien??
Wilde ik ook op bieden maar mijn bod kon niet verwerkt worden, helaas.
In die Lagonda zit een uurwerk in wat lijkt op een uurwerk wat ik hier heb liggen.
Baalde er wel van maar helaas lukt het niet altijd zoals ik wil.
Het ging mij meer om het uurwerk wat in de Lagonda zit. Ik wil graag weten wat het merk en type is aangezien ik zo’n zelfde uurwerk heb liggen in een WEC of WCC horloge. Ik heb hier op HF al gevraagd of iemand er iets van weet maar tot nu toe 1 reactie gehad dat het op een ETA uurwerk lijkt. Zie de foto’s hier onder maar eens.
De bovenste foto is het uurwerk van de Lagonda Goldamatic en de onderste van die ik heb liggen.
Verschil is al wel de 30 en de 25 juwels.
Lijkt op een ETA2472, maar de balans lijkt anders. Staat er niets vermeld onder de balans? Bij de Eta uurwerkjes staat daar vaak het caliber vermeld.
Allebei idd oudere eta uurwerken, gezien de balans met compensatie schroeven.
Nee, er staat bij die van mij niks onder het balanswiel. Maar, ik zal van de week nog eens goed kijken!!
De Seiko komt ook naar Nederland, maar dan voor onderdelen. Hiermee kan ik 2 horloges weer aan de praat krijgen… En met een beetje geluk kan dan zelfs deze nog verder leven… We gaan het zien…
Ook voor Lassale maar @chi_kwadraat reageerde vorige week al op mijn vraag “ wie kent het merk WEC” hier op het forum met daarbij dat het uurwerk heel veel lijkt op een ETA 2451 uurwerk.
Dus uiteraard heel erg bedankt @lassale maar ook bedankt @chi_kwadraat.
Ik zal ook van de week verder gaan zoeken op ETA 2472.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en zoeken!!