Biohazard incoming….
En dit was alleen nog maar het bandje (of wat er van over is) demonteren.
Morgenochtend even een tetanusprik halen
Biohazard incoming….
En dit was alleen nog maar het bandje (of wat er van over is) demonteren.
Morgenochtend even een tetanusprik halen
Extra grappig waren de vingerafdrukken aan de binnenzijde van de wijzerplaat en platine. Zullen toch vrij oude zijn denk ik
Ik heb deze Seiko Laurel 14025 onderweg vanuit Japan. Er is het nodige aan werk aan, maar het zou lopen. Het heeft in ieder geval een nieuwe kroon nodig en een nieuw glaasje. En de kast kan ook wel een goede poetsbeurt gebruiken. Maar dan heb ik weer een Seiko uit 1959 erbij…
Dus een leuk projectje…
Okay, ik kon het niet laten. Ik had deze stumpert al eens gebruikt om een topic mee te starten, maar blijkbaar vond iemand het vlaggenswaardig dat ik het kliederwerk van een nobele onbekende in het Oostblok van voor de val van de Muur, nogal onrespectvol beschreef.
Maar bij deze is hij dus van mij. Dit zielige clowntje is betaald en komt ergens de komende dagen mijn richting uit.
Niet werkende staat, te veel voor betaald, en er zit niet eens een kast rond. Top Maar ik heb goeie hoop dat ik ergens in mijn schroothoop nog wel een kast voor een 29mm wijzerplaat heb. Ik heb er gewoon zin in.
Alle hints voor die lume en verf er af te krijgen zijn welkom @Serge2 @basvg @Vintagewatchstuff @BorisK en alle andere sleutelaars
Schrapen met een aangeslepen penhoutje al denk ik dat een nieuwe plaat zoeken een betere uitkomst gaat geven
Dat zou zeker beter zijn maar ik wil het toch eens proberen. Hoe water-oplosbaar is lume? Het zijn alvast opgelegde indices dus wegpoetsen gaat niet gebeuren.
Met wasbenzine? Maar dan loop je het risico dat de originele verf er mee af gaat.
Spuug? En rodico? Weken in warm water? Ultrasoon en dasty?
Het voordeel is dat je weinig kan verpesten aan deze wijzerplaat.
Ik zou m effe laten weken in lauw water en dan met een penhoutje lospeuteren
Zou IPA de prut oplossen maar de plaat heel laten?
Oh, en ik zou denk ik eerst dat uurwerk servicen om te zien of dat nog een beetje wil lopen. Andes kan je je de moeite voor de wijzerplaat ook besparen…
Idem… ipa, peuteren en wellicht een donor plaat opsnorren…
Je kunt nu van alles proberen en experimenteren wat het beste werkt om zaken op te lossen, zonder dat je de originele lak verpest …
Uniek leermomentje…
Lastig. Waarmee zou die lume aangemaakt zijn. Welk bindmiddel. Op schilderijen wordt wel terpentine gebruikt. Aceton?
Maar wie weet plopt de groene zee er wel af als je de wijzerplaat een beetje buigt?
Leuk experiment!
Die Omikrons zijn vaak best groot, zeker voor de tijd waaruit ze stammen.
Van Lex heb ik geleerd dat er twee kwaliteiten waren van kasten: Slecht ( zamak) en goed. Zeker ten opzichte van de kwaliteit van het uurwerk zelf, dat is echt prima.
De betere kasten hebben een olifant als logo achterop.
Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk
Hmmm, er zijn weer 17 horloge’s onderweg richting Olanda!!
En er kwam net een klant van mij een zakje met oude horloge’s en metalen banden brengen!!
Foto’s volgen nog.
Toch eens zoeken of er een medicijn is tegen het horlogerietus virus!!
Grotere horlogeboxen kopen…
Nog groter??
Hierbij alvast de foto van de horloge’s en de losse banden die ik vanmiddag van een klant kreeg.
De Keinzle had zijn vader nog gekregen toe hij x aantal jaar in dienst was bij Weserhutte.
Eens kijken of we daar nog en net horloge van kunnen maken, de rest is niet veel soeps.
Het zwarte echt lederen krokodille bandje is nog nieuw dus die leg ik even apart.