Vintage incoming (Deel 1)

Onderweg deze Longines 8022 vierkante rakker met het legendarische high-beat caliber 410. Wijzerplaat in topstaat met opgelegde indices met zwarte inlays en de originele Longines mesh band.

32 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, echt een hele mooie :heart_eyes::+1::heart_eyes:, heb de likes op helaas.

1 like

Of een foto maken in lager resolutie. Ik krijg soms ook foutmeldingen, als ik 64Megapixel foto’s wil uploaden…

De waarde doen we hier geen uitspraak over, dat is tegen het forumregelement in. Het jaartal, tsja daar hebben we inderdaad echt de foto voor nodig, maar meestal zijn Indus horloges uit de jaren 50-70.

Dat is het, gewoon even voorstellen en lekker meedoen op het forum, dan krijg je langzaamaan meer rechten.
Welkom trouwens :partying_face:.

Prachtig! Die wijzerplaten zijn vaak niet mooi meer.

1 like

Twee ouwetjes, gewoon voor de heb en lekker om aan te knutselen.
Een kleine (20mm) Tissot…

En een Mimo (30mm), maar ik ben bang, dat hier de geigenteller flink van zal uitslaan… We gaan het zien…

10 likes

Niet goed bezig hier… De vorige twee zijn nog niet eens binnen en deze onderweg :see_no_evil:

Gezien stijl en vorm van het uurwerk zou ik ergens 1850-1870 schatten. Een sleuteltje moet ik nog zelf opsnorren eens ik de pinnen kan opmeten. Heel benieuwd, ziet er in piekfijne staat uit. :pray:

16 likes

En dit is een horloge, waar ik heel erg naar uit kijk, een Ardath. Qua stijl vind ik hem gewoon enorm mooi.

24 likes

Knap met die sector op de wijzerplaat die licht sterker weerkaatst :ok_hand:

1 like

Mooi design. Zou soms zoiets wel in zn onaangetaste staat willen zien en vergelijken met een nomos oid, ben benieuwd wie er wint.

2 likes

Die Ardath is mooi. :heart_eyes::star_struck:

2 likes

Onderweg vanuit Japan:

22 likes

Ik heb ook een chocopasta…ehh nitella…

In mijn Nitella zit een mooie Eta automaat. Maar die andere van jou heeft een Venus aan boord. Dat zijn ook goede uurwerken!

Ja ik houd ook van donkere wijzerplaten. Een opknapbeurt of nieuw glaasje zal veel verschil maken!

Helemaal mee eens, ik heb ook een zwak voor donkere wijzerplaten. Ik hoop er van de week nog 1 binnen te krijgen, foto volgt nog.

2 likes

En binnen ook boven middelmaat vermoedelijk - in mijn ervaring zijn de uurwerken met vermelding van een aantal (3, soms ook 5) adjustments van goede kwaliteit. Gefeliciteerd :+1:

1 like

Lastig te zeggen… ziet er niet typisch uit als plexiglas schade.

Je koopt sneller dan je kunt klussen. Zou je aanraden iets minder te kopen en dan iets groter, duurder, in betere staat.

4 likes

Je gaat hard Wolter!
Goed bezig :+1:

1 like