Vintage incoming (Deel 1)

het zou de manhattan Mk II moeten zijn, allez daar gaan we toch vanuit. is groter dan de gewone manhattan en met gestreepte dial. Een gewone manhattan hebben we wel nog niet maar dat komt omdat we meer voor die streepjes wijzerplaat zijn dan voor de gewone wijzerplaten. Zochten we al lang en af en toe kom je ze wel tegen maar die prijzen, OMG, dus gewacht tot we eentje vonden die betaalbaar was en dat is deze geworden. Fingers crossed dat ie origineel is en er geen WP swap of eendert welke swap van toepassing is.

1 like

Er staat nog een Credor op de verlanglijst… En die heb je in heel veel prijscatagoriën, van pak hem beet €200 tot €15000… (Spreekt voor zich, dat ik niet voor de laatste categorie ga). En ik ben ook nog op het zoek naar een bepaald type Seiko Chariot. Er staat er nu eentje te koop, even afwachten wat de veiling doet.

Maar wat betreft de Dolce: Ik had er eentje van 1995, was me te nieuw… Dit is wat meer in mijn straatje :wink: Bovendien had ik met die Dolce niet zo’n klik. Deze vind ik een stuk mooier.

2 likes

Loopt goed. Nieuw bandje

14 likes

Vandaag weer 4 pakketjes binnen gekregen.
Alles maar even uitgestald in een doos.
Zitten weer leuke en mooie tussen.
Toch maar eens gaan beginnen met repareren.

8 likes

Is de bubbelpakjes zitten losse uurwerken waaronder 3x Omega en nog wat andere, die moet ik nog uitzoeken welk merk en type het precies zijn. Laat ik later nog weten!

1 like

De Pontiac van gister maar dan het binnenwerk😁. Een oud Landeron uurwerk.

12 likes

Ik heb er weer eens twee inkomende. :see_no_evil:

Een mij compleet onbekende Soviet quartz…

… en een Alpina radium rakker.

11 likes

Dat is het beste argument!:+1:

En zoals ik al hierboven vermeld had, stond er een Credor op de verlanglijst, nu niet meer…

17 likes

Waarom stond deze Credor op je verlanglijstje, 1 reden weet ik wel en dat is omdat het een mooi horloge is maar zijn er nog meer redenen?

Ah! Je bent nu dus klaar :rofl: :+1:

Ik mis nog een Chariot… (en wellicht nog een of twee horloges meer…)

2 likes

:joy: Ga zo door :+1:

Niet specifiek deze Credor, maar ik wilde gewoon een Credor in de collectie. En deze vond ik wel mooi.

1 like

Is er ook al, geinige obscure Japanner die es géén Seiko/Citizen/Casio/Orient is.

11 likes

Ah, die heb ik ook eentje. Het Hamazawa uurwerkje is echt iets heel aparts.
Maar heeft wel de (Seiko ?) magic lever.

12 likes

Hamazawa heeft banden met Orient en Seiko, kun je al meteen zien aan de Diashock, die er op de balans zit.

3 likes

2 projectjes kunnen kopen

Codhor Valjoux 7734, had eigenlijk het binnenwerk nodig, maar deze is te mooi om te slopen

zou goed lopen, we zullen zien :slight_smile:

En het oudere broertje van de Nautic Ski die ik al had

de nieuwe aanwinst

Nt lopend, balans vermangeld - maar heb een gewone lip electronic liggen waarvan de balans mi goed is
nieuw klepje voor de batterij gaat ook nodig zijn en nieuwe lume voor de uur en minuut wijzers
zal de eerste service worden van een elektronisch uurwerk

Prijs/kwaliteit zijn de Nautic Ski’s volgens mij de beste Epsa super compressor kasten die je kan vinden

18 likes

Kom der maar in @basvg!! Met je nieuwe (afgepakte) aanwinsten!! :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Hele mooie aanwinst @Macx

1 like