Vintage incoming (Deel 1)

En toch hebben ze dat toch al begin jaren '70 al eens eerder gedaan. Op de 3802/3-7080 en de 3303-8110E (1972/1973) zit een vergelijkbare plaat op. Op de EL-330 geeft dat in de zon het effect alsof je over een zee kijkt. Bij de QT is het dan net weer of de plaat geflaked is.

11 likes

Prachtig, vooral dei goudkleurige. :ok_hand:

1 like

die tiger eye gaat opgeknapt zeker een beauty zijn

1 like

even wat radootjes opgescharreld, nog onderweg naar hier. een elegance, een roburshine, een manhattan een manheim en een silver horse

manhattan

erg benieuwd, maar zal nog wel een paar weekjes duren voor ze hier zijn. We kijken er naar uit.

17 likes

O, die Silver Horse is wel mooi hoor

1 like

:raised_hands: De mijne komt ergens eind deze of volgende week aan.

3 likes

Ik heb me nog een Seiko Dolce gekocht, omdat ik mijn andere verkocht had.
Dit is een Seiko Dolce 9521-5160 met een SHA-kast (Silver Hard Alloy) uit 1984. Dat is bij dit horloge nog eens extra duidelijk gemaakt door een gravure…

14 likes

Mooie aanwinsten, die Manhattan is gaaf :heart_eyes:

1 like

Nou, het is er al, leuk niet lopend zakhorloge.
Balans is goed, er is iets mis met de opwindveer zoals het nu lijkt.

De verkoper had bedacht er iets leuks bij te doen, een mido horloge:

En een zogeheten “shrapnel guard”. Als je je horloge in WO1 wat langer heel wilde houden in de loopgraven. Frans lijkt het.

Dat ziet er dan zo uit. (Horloge is uit 1917, als voorbeeld)

Verder nog een zakhorloge met centrale secondewijzer en een stopknop. Wijzerplaat bij deze is van papier, maar ik heb nog een hele mooie emaille plaat, en ook hopelijk passende wijzers.

22 likes

Goed bezig jij, klasse

1 like

Knap! Super toffe wijzers. Zeker die kleine seconde met dat detail. Oudje ook wellicht, niet-parallelle bruggen zal wellicht 1850 oid zijn?

1 like

Zou best kunnen, is wel kwaliteit, compensatie balans en een vroege ankergang.

1 like

Met zelfs een gebalanceerd anker. Dat zie je niet zo vaak. Mooi detail.

1 like

Gaat ie lekker Patrick? :rofl: :+1:

1 like

Is die Mido nou van verchroomd zilver?

Die met de blauwe wijzerplaat ziet er mooi uit, hij lijkt een beetje op de Seiko LM 5216-7010 morpho
Toevallig heb ik onlangs op deze morpho geboden en deze is nu onderweg.

1 like

Ja, apart hè? Ik snap deze nog niet helemaal.

1 like

Ja dat heb ik nog niet eerder gezien, wel een leuk horloge :ok_hand:

1 like

Ha, dat viel me ook net op. Tof wel, kan je de chroomlaag er af poetsen en er een prachtig zilveren horloge van maken. :ok_hand:t2:

1 like

Lepine IV, mogelijk zelfs nog wat ouder volgens deze beschrijving:

https://www.watchuseek.com/threads/the-standard-french-and-swiss-lepine-key-wound-calibers-of-the-19th-century.4274666/

2 likes