Het is klein chemisch afval, dus bij de milieustraat.
Ah top, wist niet dat dat mocht.
Niet dat ik zoveel van dat spul heb liggen
Dunno. Ik zie je iig 1 handwinder erop leggen dus wie weet.
Ik zie t. Ik had bij die olma de 17 jewels gelezen en dan denk ik handwinder.
Wel meer mensen doen t.
Ik denk dat groen oxidatie is. Misschien weg te krijgen met licht poetsen met spuug of citroensap.
Maar…'t kan dooien het kan vriezen.
Altijd oppassen dat je geen ergere schade aanbrengt.
Er zijn ook horlogemakers die dat doen. Helemaal zo gek nog niet omdat het polsbewegingen nabootst. Dan kun je een net geserviced uurwerk daarop laten “inlopen”. En als de wijzers blijven zitten, ook mooi.
Komop zeg, niet zo butthurt doen.
Daar heb ik ook vraagtekens bij. En als je dat met een automaatmolen doet ok… die maakt wel iets meer graden beweging dan een reguliere watch winder…
Nee hoor heb dit van de week nog bij een officiële Omega reparateur gezien.
Inderdaad die pronto is een modificatoe die merkgebonden is uitgegeven van hetzelfde basis caliber.
Leuk exemplaar hoor.
Nou, die kleintjes waren toch ook voor heren bedoeld!
Twee Nivada’s aangekocht en direct binnen want bij een verkooppunt gekocht
Prachtwijzerplaten
Nivada Taravana Tiger Eye, kom je niet veel tegen:
ETA 2780 uurwerk.
Nivada Compensamatic met bijzondere structuur op de plaat en AS 2088(? Niet duidelijk te zien) loopwerk:
Leuk spul!
Ik heb net 2 zeer bijzondere horloges gekocht.
Ik weet niet of de lijn nog bestaat en welke positie deze
inneemt in het Seko merk.
Het gaat om de volgende 2
SACM171 en de SACM150 DOLCE.
Fraai hoor
Ze zijn in de jaren '80 parallel uitgebracht langs de Grand Quartz met high-end uurwerkjes. Dus niet bepaald de onderkant van het programma. Kenmerk is minimalistisch design, lichtgewicht en goed uurwerkjes.
Mooie horloges! Toevallig mijn Dolcé dit weekend verkocht. Wellicht eens kijken voor een nieuwe…
Serieuze knappers @spooler . 8j uurwerk van ±10 sec per jaar
. Die seconden hand afwerking (dichte bovenkant) moest er komen he haha.
Nog nieteens gesproken over die gold capped (of dikke plating, geen idee) dolce met kabuki-kimono wijzerplaat. Wat een geweldige plaat. Als die binnen is moet je die maar eens onder de microscoop leggen (kijk ik even mee want dat heb ik alleen op plaatjes gezien).
Het kroon steentje is onyx, erg leuk detail.
Hier wat info over dolce. Zo hoe ik het na meerdere artikelen lezen begrijp, is het een minimalistische, dressy lijn, vergelijkbaar met Grand quartz;
A ik was traag .
Ja mooi ding hè! ben benieuwd hoe hij staat op mijn erfelijke belaste gorilla mijnwerkers pols.
Dips
Maar gezien het model, mag het wel klein vallen.