Vintage incoming (Deel 1)

Een Seiko Sportsman had ik ook nog wel gehad voor je. De Sea Horse uitvoering!

Wel weer leuke NA’s!

1 like

Ik had nog geen Cyma en deze passeerde voor niet veel. Benieuwd hoe erg de staat is in het echt, de foto van de verkoper is genomen met een aardappel.

28

12 likes

Volgens mij een Movado. Lijkt erg op cal. 127, maar die heeft een “opbouw” voor een centrale secondewijzer.

1 like

En de vierkante Seiko Sportsman… Niet zo heel mooi, maar ik vind het wat hebben. Het punt is echter, dat je ze maar zelden ziet, deze vierkante versies.

12 likes

Dat geloof ik meteen, ik heb er hier nog een stuk of zes liggen. Maar niet ieder model doet me ook wat…

1 like

Ik stond helemaal niet in de aankoopmodus vandaag. En dan struikel je zomaar over een (naar het schijnt) volledig functioneel werkende zenith automaat waar blijkbaar helemaal niemand interesse in heeft. Tsja, dan vraag je erom…

Je kan er bouillon van trekken zo te zien, maar dat maakt de kans op een goeie metamorfose alleen maar groter

13 likes

Mooie Seiko horloges, ik ben altijd benieuwd wat het resultaat is na het opknappen. Volgens mij heeft u inmiddels een behoorlijke verzameling Seiko horloges. Hoeveel tijd kost het om een horloge gekocht in deze staat weer naar top staat terug te brengen? Veel plezier met opknappen van deze horloges

Groet Marc

1 like

Heb goeie hoop :pray:

1 like

Wordt verwacht, dit goudkleurige zakhorloge.
Loopt niet, maar balansas is nog heel.

14 likes

Mooie tandjes op het opwindrad

1 like

Ja dat zijn zgn wolfs tanden die meestal alleen door duurdere merken gebruikt werden.

2 likes

Wat een mooie

1 like

Ik heb op de nieuwe ranfft gekeken en ik kom nu op een Pronto 13400 uurwerk. Maar dan zonder incabloc oid.

7 likes

Die is erg leuk, had hem ook gezien, maar niet op geboden.

1 like

Ik heb nog een drietal leuke Timex’en gewonnen.

En nog een aantal uurwerken waaronder een 3x Omega uurwerk. Foto komt als ze binnen zijn.

Nu ga ik ff stoppen met kopen!! Denk ik :rofl:

11 likes

Vandaag het lotje uitgesorteerd. Buiten en goed beschermd want inderdaad radium aanwezig. Veilige uurwerken:

Nee, was geen emaille! Maar deze NOS zijn wel in het radioactieve ex-sperziebonen inlever potje beland. :sweat_smile:

Daarnaast 6 wijzerplaten met radium veilig van deze uurwerken afgehaald.

En een testje gedaan met aceton, verwijderd radium goed.

Zoek nog een achterdeksel hiervoor. :roll_eyes:

11 likes

Ah, toch geen emaille. Dan zijn ze inderdaad wel heel netjes gebleven. Waar lever je dat potje dan in als ik vragen mag?

1 like

Rusland denk ik zo…

3 likes

Interessant. Volgens mij heeft Pronto geen enkel in-house movement. Volgens Ranfft zou dat van jou dan een Pronto 15425 uurwerk zijn ?

Edit na wat zoekwerk: op ons eigen forum staat dit

2 likes

Watchwinder werkt alleen voor automaten…
Beide horloges lijken me handwinders.

Platen krijg je eigenlijk nooit beter. Heeeeeel soms indien het oppervlakkig is en in de bovenste laklaag.