Ik denk niet dat er veel mensen zitten te wachten op een Meister Anker wijzerplaat voor meer dan de prijs van een volledig horloge hoor
Dat zeg ik toch ?
Een Takano Precision Frontier
Na helaas opgelicht te zijn met een Omega Dynamic het toch weer aangedurfd…
Een horloge met elektronisch uurwerk, maar met balans stond nog op de verlanglijst.
Incoming binnengekomen.
Een leuke lopene Pronto, ik gok eind jaren veertig op basis van stijl en serienummer achterkant.
Vies en vuil maar daardoor leuk op te knappen!
Heeft iemand een idee welk uurwerk dit is?
Foto blijft niet echt scherp als je inzoomt maar staat er niks onder het balanswiel?
Ik heb een zwak voor bijzondere horloges, zeker als ze van Seiko zijn. Want dat is toch wel een beetje mijn merk…
En daarom ben ik ook blij met dit horloge. Het gaat hier om een Seiko A880-4001. Dat zal de meeste mensen niet zo heel veel zeggen, maar in die tijd was het echt een noviteit. Het is namelijk een pratend horloge, die op knopdruk de tijd aan je vertelt. Het is niet zo zeer een heel mooi horloge, maar voor de prijs ,dat het werd aangeboden, kon ik het ook niet laten liggen. En het is nog compleet met originele doos en handleiding, dat was zeker ook een van de redenen om tot aankoop over te gaan. Net als dat de originele band in volle lengte nog aanwezig was.
Precies dat ja
Ik zou alleen ff op de foto klikken om te kijken wat het nou precies is maar het toch echt ver links laten liggen
Maar goed, ik ben blij dat er ook nog mensen zijn die er anders over denken.
Veel plezier er mee!!
Geweldig horloge zeg en erg grappige toepassing.
Zal eens kijken binnenkort. Wilde hem nu niet meteen uit elkaar halen.
Heb zo’n Seiko talking watch gehad. Bijzonder horloge, tweetalig Engels/Duits en links onder een klein lcd schermpje voor de digitale tijd.
Gister weer een doosje met wat horoge’s en onderdelen binnen gekregen. Zaten wat kronen met stem bij en wat los spul. Dit was het enige interessante in de box. Oohja en nog een Ro-Lex Datejust zonder datum venster en waar een batterij in moet.
En ook nog deze Seiko Sportsman 15019E uit november 1961. Dat is dan weer heel anders, dan mijn horloge hierboven. Maar hier word ik erg blij van. Stalen kast, handopwinder, movement van voor de omnummering, een typische kast voor die tijd. Ziet er nu optisch nog niet zo goed uit, maar een goede poetsbeurt en een nieuw glaasje kunnen al snel het verschil uitmaken. Er is wel wat roest, maar zover ik kan zien niet in het uurwerkje. Enfin, ik zal het wel tegenkomen…
Leuk horloge deze Seiko, gaat u deze zelf servicen? Laat eens een foto zien als het horloge klaar is, ik ben zeer benieuwd wat er nog van te maken is. Veel plezier met het opknappen.
Groet Marc
Ja, dat ga ik volledig zelf doen. Het zou nog lopen, dus een servicebeurtje zal het uurwerkje zeker goed doen. In principe is dit gewoon een Seiko 66A, maar dan nog voor de omnummering. Die zijn gewoon hetzelfde. Ik heb meerdere van deze horloges, maar nog geen met een stalen kast.
Drukke zondag gehad. Stond op een markt en dan ook nog in Japan op horloges bieden…
Er zitten weer enkele leuke horloges tussen…
Een Seikomatic Business weekdater
En nog een Seikomatic Business A (helaas geen heel goede foto)
En nog een Seikomatic
En dat ik een zwak heb voor Seikomatics mag nu wel duidelijk zijn, en zeker voor dit model… De Seikomatic Weekdater 40989 uit 1964, met Kanji dagschijf.
En ik was eigenlijk nog op zoek naar een Seiko Sportsman, maar dan blijkt er ook een Elgin Sportsman te zijn, die er wel heel erg leuk uit ziet…
En dan ben ik nog bezig met een vierkante Seiko Sportsman, maar die veiling is nog niet afgelopen…
Die is super!