Een horloge met de naam ‘Tramlex’ …
Toch jammer? Om zoiets te missen?
Maar je weet maar nooit, misschien komt ie nog eens boven water.
Een horloge met de naam ‘Tramlex’ …
Toch jammer? Om zoiets te missen?
Maar je weet maar nooit, misschien komt ie nog eens boven water.
Ook deze stond in mijn favorieten lijstje.
Het is je gegund!!
Deze is heel mooi
Dat klopt. Het wijzerverzet wordt bediend door het kleine palletje naast de kroon ingedrukt te houden en dan de kroon te verdraaien. Systeem van vóór ca. 1915.
Geen idee. ‘Milita… Militia… Mileta… Militra…’ ? Mikrolisk geeft geen sjoege.
Er lijkt aan de tekst geknoeid te zijn en de plaat is opnieuw ‘opgemaakt’, nou ja, ‘beschilderd’
Zag hem ook volgens mij is het militär
dat probleem heb ik ook.
Je blijft toch ff kijken of er wat leuks tussen zit!!
Hier weer even een paar foto’s van de vangst en aankopen van afgelopen paar dagen.
Zitten volgens mij wel weer een aantal mooie tussen.
En nog een kaveltje met 4 horloge’s er in die er ook nog goed uitzien.
En als laatste de voorloper van de “GMT” horloge’s.
De titel bij de advertentie was “ Slim horloge met tijdverschil’ Vind en wel leuk voor die 6 euro!
Toen ik de bezel van het horloge zag snapte ik de titel pas!!
Ik denk dat de straling meevalt .leuk ding!
Hier ook 2 doosjes binnengevallen met allemaal coole dingen in: rado starliner - rado diastar met doosje en papieren - rado spacewing
en er was nog een 2de doosje met jawel hoe raden jullie het, een rado, de captain cook mark ii
Hou me tegen… groot lot “junk” met veel binnenwerken en wat tools enzo, voor niet veel geld, maar dan zit dit ertussen:
Ik denk dat ik daar meerdere radium wijzerplaten in zie liggen, open en bloot
Ja dan heb ik gelijk genoeg gezien; moet wel iets heel zeldzaams tussen zitten wil ik daar een bod op gaan doen
Ja, ik zit nog wat te twijfelen of ik een bod wil doen en die ene doos gewoon integraal weggooien, maar dat zou ik wellicht niet over mijn hart kunnen krijgen. En de hele doos uitsorteren en testen op radium is een rotwerk
Succes met de overwegingen
Er staat “Ebauche Suisse” op, en het bevat inderdaad een ETA1080 uurwerk.
Het merk zal dus niet Zwitsers zijn, anders stond er wel “Swiss made” o.i.d.
Ik zou het ook doen hoor!
Leuk ding, military style jaren '50.
Wijzerplaat met even cijfers, altijd leuk en bij mij favoriet.
Stalen wijzers?
Kastje poetsen…
Nieuw glaasje…
Fatsoenlijk band er op…
Zonodig service … Welk uurwerk?
Schoonheid.
Laat je 'm zien als ie klaar is?
Vanuit de Oekraïne via Polen onderweg, een Pobeda uit de 80’ies. Mijn tweede via deze route. Deze krijgt geen Nato bandje. Maar welk bandje dan wel?
Is uiteindelijk voor meer dan 200 euro gegaan, en uitsluitend binnenlandse verzending. Zonde voor het gereedschap maar goed. Wijzerplaten per stuk op internet verkopen is een tijdrovende bezigheid dus dat zat er sowieso niet in
Meeste dials van onbekende merken koopt niemand.