Vintage incoming (Deel 1)

Incoming :blush:

IMG_20240220_174530

5 likes

Dat hoop ik!
Ben benieuwd wat er allemaal in zit, vooral de horloge’s die met de wijzerplaten naar beneden liggen. Ik heb nog niet zo veel verstand van horloge’s dat ik aan de band/vorm kan zien wat voor merk/type het is.
Als ik het pakket binnen heb dan volgen automatisch nog even wat foto’s.

1 like

:kissing_heart: :kissing_heart:

Je bent de eerste die het hoort/ziet!!

1 like

Zo vintage lijkt me dat ding niet… Op zijn best een vintage look.

Ik zag dat je vannacht aardig druk was hier op HF. Ik vlieg morgen weer richting Düsseldorf dus kan dan 3 uur niks omdat daar hoog in de lucht geen WiFi is.

Heb je een foto van de watchwinder?

Ik heb vorig jaar er 1 gekocht via Cata, ook toen iedereen zat te slapen. Heeft dat bedrijf geld gekost!! :smiley:

Zie nu je reactie pas!
Wel een mooi ding maar denk ook niet datie oud is. Wel oude looks.

Maar wel een rode datum, dat maakt weer wat goed! :slight_smile:

(foto’s van de verkoper)

Deze moest ik hebben, alleen al voor de naam!
Hij stond verbazing wekkend genoeg al weken aangeboden en bleef op 0 biedingen staan.
Al die tijd gewacht met de gedachte: ik bied pas in de laatste minuut en als ie dan ineens heel hard gaat, nou ja, jammer dan. Hij liep gisteren af en toen ik er gisteravond weer aan dacht, Oh KAK, was ik net te laat om te bieden! Was al beëindigd. Maar: het ding stond nog steeds op nul biedingen. Alsnog direct een aankoopvoorstel gedaan, iets meer dan de startprijs et voila, dat werd geaccepteerd! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ie er is.

8 likes

Dat is ook niet zo heel raar toch? Je kunt behoorlijk dood gaan van dat spul :wink:
Ik heb er wel eens een geserviced maar met al die voorzorgsmaatregelen is voor mij de lol eraf, doe mij maar een zonder radium; sleutelt veel lekkerder. En er zijn er ook nog genoeg van :grin:

2 likes

Super gaaf!! Ik heb een Richard Chronotop die heeft ook deze functie (nou in theorie dan, hij loopt nog niet optimaal…)
Veel plezier met deze mooie aankoop :sunglasses:

1 like

Het gaat ook niet zozeer om hoeveel hetgeen wat er nog vast zit straalt, het gaat om de losliggende troep die vrij komt zodra je zo’n horloge openmaakt. Die gaat over je bureau zwerven en ligt er nog zodra je je mondkapje afzet. En als het radium 226 is is dat nog heel lang radioactief.

Het maakt mij overigens niet uit dat jij daar lekker aan sleutelt, helemaal zelf weten, Ik begin er gewoon niet aan :wink:

2 likes

Radium is uitgefaseerd in de jaren 60, dus bij een horloge van 1975 hoef je je daar geen zorgen over te maken. Overigens is het dragen van een horloge met radium niet gevaarlijk, je moet alleen oppassen als je ze open maakt.

3 likes

Heb je alweer nachtdienst??
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met pensioen was? :joy: :joy:

1 like

Mischien overbodig advies, maar ik meld het toch; Aan deze plaat sowieso niets doen @Macx. Die patina zit onder de lak. Corrosie van het metaal eronder.
Best mooi egaal. Als je hier met bijv. Citroensap of andere zure middelen aan de slag gaat, vernietig je de plaat.

2 likes

Maar ja, toch maar niet? Raar!

Doei, Göran :rage:

Wat was de naam? Moeilijk leesbaar op die foto :sweat_smile:

Ook al eens voorgehad, met het grote Flume boek. Dat bleek ook onvindbaar te zijn in het magazijn. Koop ontbonden, geld terug. Na drie weken bericht gekregen dat het teruggevonden was, en of ik nog geïnteresseerd was, en dat ik een korting kreeg als excuses. Fingers crossed en hop Göran :smile:

1 like

@Macx gefeliciteerd met je vergulde Rewel.
Ik had em ook in de favorieten staa maar zag jouw naam in het biederslijstje.
Ben benieuwd hoe het horloge er uit komt te zien als je em onderhanden hebt gehad!

2 likes

HF vintage speurders code of honour! :saluting_face: :smile:

3 likes

Een leuk horloge in originele doos, kon ik niet laten gaan

Een ZenTra en nog voor een leuke prijs ook

Foto van verkoper

17 likes

Klopt, we gaan elkaar niet op extra kosten jagen.
Zo kun je elkaar toch mooi helpen en de hobby betaalbaar houden!

3 likes