Balen man!!
Inderdaad
Maar lijkt nog het meest op een Ebosa 119
Ha je kunt vooruit!
En ik hoop dat je geen hekel hebt aan penankers want van de 12 zijn er zeker 8 penankers bij.
Maar je leert wel sleutelen, dat wel.
Dat moest ik ook meteen denken toen ik de fotoâs zag.
Maar daar valt ook plezier aan te beleven (door sommigen onder ons in ieder geval, niet per sé ondergetekende )
Komt wel goed dan.
Helemaal goed. Het is ook heel erg leuk om mee bezig te zijn. Missers maken hoort erbij en je kan beter op iets goedkoops oefenen.
Zelf verkies ik toch uurwerkjes met zwitserse ankergang, omdat er door de manier van opbouw makkelijker aan gesleuteld kan worden en ze zich beter later afregelen dan penankers. Dat laatste geeft mij dan weer wat meer voldoening van het resultaat. Slechts mijn persoonlijke keuze.
In ieder geval veel plezier en succes ermee!
Hoeft niet. Er zijn ook genoeg penankers die ook rubis/ jewels hebben.
Als er op de achterdeksel âelectronically timedâ op staat zijn het meestal wel penankers. Ook kreten als âdiamond tooledâ en âlifetime mainspring " duiden vaak op penankers.
Of op de wijzerplaat woorden als " jewelledâ of " 21 medals" zij aanwijzingen voor penanker horloges.
MaarâŠpenankers zijn vaak ook erg mooie horloges, met mooie wijzerplaten. Dus om ze nou helemaal links te laten liggen.
En als je een penanker wel goed aan de gang hebt gekregen is de voldoening erg groot. Ik heb een flink aantal penanker horloges die gewoon goed lopen en gewoon dagelijks gebruikt kunnen worden.
Keihard dat. Ik vind ze eigenlijk zelfs leuker om aan te werken - âdankbaar materiaalâ, zoals ze in Vlaanderen zouden zeggen. En veel âkapotteâ penankers leven miraculeus op puur door een goeie schoonmaakbeurt.
Dat is zeker waar!
Het horloge dat ik gisteren om had, is ook een penanker.
Het houdt goed de tijd en ik vind hem prachtig.
15 rubis ook nog.
Kan zo in het topic âŠToon hier je penanker kampioenenâŠ
Ik had m destijds op marktplaats gevonden voor een paar tientjes.
Een van mijn eerste knutselhorloges, was toen ook nog niet bekend met het fenomeen penanker
Mocht je voor de Junghans wat onderdelen nodig hebben moet je een gil geven. Heb hier een en ander liggen
Ik zoek voor Lex nog een minuutpijp voor de J63. Maar die zijn er kennelijk in verschillende maten. Heb jij daar toevallig iets van?
Zal eens gaan grabbelen voor jou (Lex dan eigenlijk )
Top!