Vintage incoming (Deel 1)

Balen man!!

Inderdaad :face_with_diagonal_mouth:

Maar lijkt nog het meest op een Ebosa 119

Deze mooi Citizen 300m gun metal duiker is onderweg naar mij😍

9 likes

Ha je kunt vooruit!

En ik hoop dat je geen hekel hebt aan penankers want van de 12 zijn er zeker 8 penankers bij.
Maar je leert wel sleutelen, dat wel.

2 likes

Dat moest ik ook meteen denken toen ik de foto’s zag.

Maar daar valt ook plezier aan te beleven (door sommigen onder ons in ieder geval, niet per sé ondergetekende :grinning:)

3 likes

Komt wel goed dan. :+1:

1 like

Helemaal goed. Het is ook heel erg leuk om mee bezig te zijn. Missers maken hoort erbij en je kan beter op iets goedkoops oefenen.

Zelf verkies ik toch uurwerkjes met zwitserse ankergang, omdat er door de manier van opbouw makkelijker aan gesleuteld kan worden en ze zich beter later afregelen dan penankers. Dat laatste geeft mij dan weer wat meer voldoening van het resultaat. Slechts mijn persoonlijke keuze.

In ieder geval veel plezier en succes ermee!

2 likes

Hoeft niet. Er zijn ook genoeg penankers die ook rubis/ jewels hebben.
Als er op de achterdeksel “electronically timed” op staat zijn het meestal wel penankers. Ook kreten als “diamond tooled” en “lifetime mainspring " duiden vaak op penankers.
Of op de wijzerplaat woorden als " jewelled” of " 21 medals" zij aanwijzingen voor penanker horloges.

Maar
penankers zijn vaak ook erg mooie horloges, met mooie wijzerplaten. Dus om ze nou helemaal links te laten liggen. :roll_eyes:

En als je een penanker wel goed aan de gang hebt gekregen is de voldoening erg groot. Ik heb een flink aantal penanker horloges die gewoon goed lopen en gewoon dagelijks gebruikt kunnen worden.

7 likes

Keihard dat. Ik vind ze eigenlijk zelfs leuker om aan te werken - “dankbaar materiaal”, zoals ze in Vlaanderen zouden zeggen. En veel “kapotte” penankers leven miraculeus op puur door een goeie schoonmaakbeurt.

3 likes

Dat is zeker waar!

1 like

Het horloge dat ik gisteren om had, is ook een penanker.
Het houdt goed de tijd en ik vind hem prachtig.
15 rubis ook nog.

18 likes

Ook dit is een penanker, en ik vind m geweldig!

14 likes

Kan zo in het topic 
Toon hier je penanker kampioenen
:wink:

3 likes

Ik had m destijds op marktplaats gevonden voor een paar tientjes.
Een van mijn eerste knutselhorloges, was toen ook nog niet bekend met het fenomeen penanker :wink:

Mocht je voor de Junghans wat onderdelen nodig hebben moet je een gil geven. Heb hier een en ander liggen :+1:

1 like

Ik zoek voor Lex nog een minuutpijp voor de J63. Maar die zijn er kennelijk in verschillende maten. Heb jij daar toevallig iets van?

1 like

Zal eens gaan grabbelen voor jou (Lex dan eigenlijk :sweat_smile:)

1 like

Top!

1 like