Vintage incoming (Deel 1)

Van Vinted! Stond bij mijn favorieten.
Verkoper beloofde me een foto van de kroon te bezorgen. Heeft ze nooit gedaan. Nu ben ik wel heel benieuwd naar de staat van het horloge

Klopt helemaal. Gokje genomen. Kon hem voor 20 euro kopen.

Ze zijn vrijwel identiek aan die oudere fat lug kasten zoals de 2848 referentie, maar die hebben niet die mooie borsteling erop :slightly_smiling_face:

1 like

Prachtig Matthijs:ok_hand:

1 like

Wát een schítterende cijfers / font

1 like

Dat specifieke verschil kende ik niet. Ik vond die brushing wel een erg mooi detail! Weer wat geleerd.

Dankje!

1 like

Game set and match!

1 like

vers hoor

1 like

Oef, die is lekker :ok_hand:

1 like

Knutsel Hamilton. Uurwerk voor onderdelen is ook al onderweg.

27 likes

Nice art deco Hamilton

2 likes

Knap! Veel potentieel. Wijzerplaat beetje opfrissen en glas+kast poetsen gaat een wereld van verschil maken.

1 like

Cool ding zeg! Had deze wel eens willen zien toen die net uit de fabriek kwam. Welke afmetingen heeft deze?

35mm o.i.d.

3 likes

Vanmiddag nog twee Raketa horloges gekocht.

Een 2609 uurwerk.

En een met een 2614 uurwerk

De groene met het 2609 uurwerk gaat als donor dienen voor twee Raketa horloges die ik hoer thuis al heb liggen. Daar zijn wat veertjes van de steentjes kapot en sommige onderdelen te veel aangetast door roest waardoor ik het horloge niet lekker genoeg aan de praat krijg.

Het witte horloge met 2614 uurwerk mist een onderdeel en kan ik als het goed is ook uit de donor plukken. Oftewel: eentje offeren om er drie werkend te krijgen.

10 likes

Ha! Zaten jullie er op? Ik heb 'm ook zien staan. Ik dacht nog even, zal ik meedoen, maar het ging zó hard. Mooi ding. Die vintage Invicta’s zijn vaak de moeite waard. Veel plezier er van Diol!

2 likes

Click weg?

FHF/AS/ST 96 familie. Daar zijn er heel veel van. Onderdelen en donors geen probleem denk ik. ARSA is een mooi merk. De moeite waard om te repareren. Maar ja, die wijzerplaat… ? Moet je mooi vinden denk ik dan maar.

1 like

Deze kwam vandaag al binnen voordat ik 'm hier als ‘incoming’ kon melden.

Military style wijzerplaat. Blauwe wijzertjes. Loopt. Uurwerkje weet ik nog niet. Kastje is zo te zien van ZAMAC, alle chrome of andere plating er af, maar niet gebutst of beschadigd. Bij zorgvuldig poetsen of polijsten wordt Zamac mooi gunmetal zachtglanzend grijs.
We gaan het zien.
Bandje gaat in de kliko. :slight_smile:

10 likes

2 x Timex ontvangen

Een leuke TV Case Mercury uit 1972 en een Marlin met diepblauwe wijzerplaat uit 1977.

Na wat snel poetsen en plexiglas polieren ben ik vooral blij met de algemene toestand van de Marlin!

Nu dien ik wel de jacht te openen op een opwindas met goudkleurige kroon…

12 likes

Die kliko van jou zit al vol met die harentrekkers :stuck_out_tongue_winking_eye:!

4 likes