Vintage incoming (Deel 1)

Penanker ?

1 like

Die bij het FE 233-66 uurwerk van mijn Union Ancre zie je ook niet, maar als je het tandwiel verwijderd zit dit eronder.

Die grijpt zich vast tussen de tandjes. Wellicht een soortgelijke constructie?

2 likes

Dat zou best kunnen. Misschien was mijn reactie wat voorbarig; ik weet niets van de praktijk van horlogetechniek wegens motorische ongeschiktheid :disappointed:. Ik hoop dat @Macx zijn Arsa gewoon in orde blijkt te zijn. Maar ik heb weer wat bijgeleerd :slightly_smiling_face:

1 like

Nee, ik weet niet welk kaliber, maar wel gesteend anker en verder ook gesteend…

Ik heb ook iets dergelijks en die heeft een Uwersi penanker met pennen van robijn.

19 likes

Dat is hem! Hoewel, 21 Rubis?

Huh! Dat is wel sterk :smile: het maximum uit een penanker persen.

3 likes

c58d56e05150af8a4dc614b1bbbd0e6b0aa6a54a

8 likes

Speciaal!
De mijne is Uwersi 57 maar heeft een gewoon anker .

9 likes

Nog eentje dan…

15 likes

Tijd geleden maar hij is hersteld👍

Nu alleen nog zeker weten of die bezel er gewoon af kan, dan kan ik het laatste beetje corrosie weghalen.

17 likes

Hier toch maar tonen dan. Vandaag binnengekregen. Een Vintage Oris Star … jaartal kan ik niet exact vinden, maar aantekeningen van een horlogemaker aan de binnenzijde van het deksel zijn 1977 en 1980. Zit een nieuw lederen bandje aan.

Komt met een Lorsa P75A uurwerk.

Denk dat ik binnenkort maar eens een rits aan glaasjes bestel (heb voor andere horloges ook wat nodig) en dan gaat deze er leuk en fris uit zien :sunglasses:

12 likes

37 likes

Pontiac Gulfstream Bilomatic. Zou volgens de advertentie goed moeten lopen. Komt zonder band.
Betere foto dan dit heb ik niet. Als hij binnenkomt zal ik wat meer detail foto’s plaatsen.

15 likes

Leuk ding, was ooit de eerste automaat die ik geserviced heb. Is een frontloader, dus alles via de glaskant eruit.

1 like

:heart_eyes:

1 like

We gaan het beleven. De Paketa is ook een frontlader. Is het glas ook vanaf geweest en heb ik met de pers ook al weer dicht gemaakt. Die moet dus nog een keer open vanwege plotselinge stilstand en niet meer willen lopen. Moet op zoek naar de veroorzaker.

1 like

Mooi hoor! 166.009 als ik me niet vergis? Zie je niet zoveel :slightly_smiling_face:

1 like

Ha. Die zag ik ook. Getwijfeld maar ik heb mijzelf op een stop gezet. Tot ik wat gerepareerd heb. Mooie!!

1 like

Dankjewel, en ja dat heb je goed gezien!

1 like