Vintage incoming (Deel 1)

Zeker en de wijzerplaat ziet er ook nog erg goed uit.

Mooi ding. Ik verzamel voornamelijk vintage Invicta’s.
De prijs maakt mij niet zoveel uit zolang het maar redelijk blijft.

1 like

Ik dacht ook al welke Nederlander moet er nou precies weer op dit horloge gaan bieden :rofl: :laughing:

1 like

Deze komt eraan, alleen voor de kast en band, voor het uurwerk en wijzerplaat heb ik al een geserviced setje klaarliggen van een Business-A. Eigenlijk heb ik alleen maar de clasp nodig…, maar ja, die kun je niet los vinden…

Deze heb ik al liggen:

En deze komt nog:

9 likes

Leuk, ik heb één met een donkere plaat, zal die binnenkort ff opzoeken/fotograferen.

1 like

Ik heb moeilijkere zoektochten gehad :wink:

:heart_eyes:

24 likes

Bijzonder verhaal, de Jopel had gekocht zoals op de foto, maar toen hij opgestuurd moest worden kwam het bericht “uhm de opwindas en kroon zijn verdwenen” nouja dan maar een stuk van de prijs af en toch laten komen…

Vandaag kwam hij binnen en nu even rustig het glaasje gepoetst, uit de sloopbak een opwindas en kroon gehaald en opwinden maar! Toen liepen de wijzers niet mee dus ook de minutenpijp wat geknepen, gelukkig hoeft het datumwerk er niet af :+1:

Toch weer leuk geworden:

24 likes

Leuk zomers horloge

1 like

Ja nu moet ik alleen met Koningsdag gaan kiezen welke het wordt….

14 likes

No brainer toch? De rijksdaalder natuurlijk, heb je altijd reserve geld bij je :rofl:

5 likes

Hahaha maar als ik moet pissen moet ik hem eruit slopen om te betalen… :neutral_face:

3 likes

Tja, verslaving hè…:grin:

3 likes

goed bezig :+1: - je moet altijd het potentieel van een horloge zien mi

2 likes

100% waar!! Maar dat valt niet altijd mee :sweat_smile:

1 like

Hhhhmmmm toch 18 dagen vol gehouden om geen horloge’s meer te kopen maar net toch een Eloga Triple kalender uit de jaren 50 gekocht.

Hier een foto van de site, als het horloge binnen is zal ik wat betere foto’s posten.

In de beschrijving staat dat horloge is gerestaureerd en onderhouden maar de wijzerplaat en wijzers zijn origineel.
Er staat ook bij dat het 1 van de zeldzaamste polshorloge’s is op dit moment!!:joy::joy: We zullen het zien!!

15 likes

Inderdaad, ziet er leuk uit. Maar ik weet niet zeker of ik het goed zie:
1666dc13ad7f85e0e5876e23b98048ba75a59d27_2_375x500
Het zou best kunnen dat de FHF ST-96 wat aandacht (en onderdelen?) nodig heeft :worried:

4 likes

Ik zie niet meteen iets vermist tegenover de foto van ranfft, maar ook wel benieuwd nu hoe die click werkt. :smile:

image

1 like

Heel gaaf ding!!!

1 like

Zo hé, knap hoor. Zo maar cold Turkey ?
Maar ja de verleiding hè…:grin:
Ik snap dat je een terugval had. Wat een beauty!
Er staat wel een Zwitserse vlag op. Of zou het toch Duits zijn?
Ik heb net deze pointerdate uit Duitsland binnen gekregen…

19 likes

Dat is ook een hele mooie pointerdate!!

Ja, het voldoet Turkey was ik wel wat huiverig voor maar deze is van een privé persoon en niet van een handelaar dus misschien klopt de beschrijving beter dan van een handelaar.
Het horloge koste niet zo veel dus toch de gok maar genomen. Normaal dan scroll ik gauw verder als horloge’s uit Turkije verstuurt worden maar 9 van de 10 keer zie je ook al dat de minuten markers niet evenwijdig aan de uren markers staan en dan weet je al dat de wijzerplaat geverfd is en dan hoef ik hem niet meer.

Ik hou jullie op de hoogte

3 likes