Vintage incoming (Deel 1)

Vandaag in ontvangst mogen nemen:

21 likes

Mooi, orginele kroon lijkt mij? een genot om naar te kijken :+1:

Yes, en glaasje. Ref. 20214-1.

Capped kastje? Funky met die tropische dial.

25 likes

Ja capped. Funky exemplaar inderdaad zonder Polarouter op de dial maar wel met retailer stamp. Ik vind hem tof :ok_hand:t2:

1 like

Ja… ik vind m ook tof.

En zo’n bumper is ook lachen.

1 like

Mooie Citizen onderweg met bijzondere wijzerplaat.

12 likes

Erg mooi, wel een bijzondere pushpin :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb deze onderweg

1661528174208

En deze

11 likes

Allebei mooie en interessante horloges.

Ik heb deze ook nog incoming:

Seiko Grand Quartz (waarvan de werking nog niet gegarandeerd is…)

En deze Seiko Sportsmatic Calendar 820

11 likes

Hele beste Uni :hugs:
Dan doe ik ook mee - met 'n archief plaatje :nerd_face:

14 likes

Gruen Pentagon. :heart_eyes: Moet wel nieuw glaasje op.

19 likes

Bijzonder! Zilver? Maat (ongeveer)? Zie ook pb.

Golf filled reinforced with extra gold. Oftewel, dikke laag goud.

Dit is trouwens een heren zakhorloge uit 1927. Zal tussen de 4 a 5cm zijn.

4 likes

Eindelijk….maar ook nog even geduld tot ik ‘m daadwerkelijk heb😃

34 likes

Invicta Pepsi

19 likes

Heel fraai :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Zeker een mooi lot. Maar liefst vier Orients. Een Quartz VX en drie automaten met alle drie een Cal. 1743/1942 uurwerk. Ze zagen er niet uit, maar het werd toch nog wat, met veel Tender Loving Care.

Met name de derde van links, de ronde blauwe, leek een wrak. Smerige kast met DNA prut, lijm- en verfvlekken. De secondenwijzer ontbrak, het glas ontbrak, de bezel was weg en hij liep niet…

Het quarz horloge was vuil maar had technisch gezien slechts een nieuwe batterij nodig en ik heb toen ook maar gelijk het gebarsten glaasje vervangen …

De witte liep ook niet, was ontzettend :poop: vies, en wilde steeds maar een klein slukje lopen. Het glaasje was wonderlijk genoeg nog gaaf. Misschien was dat al vervangen door de vorige knutselaar, want het niet lopen bleek veroorzaakt te worden door een verbogen secondenwijzer en de plaat zat vol met stof, vuiltjes en struikgewas…

De c-shape blauwe automaat was er nog het beste aan toe. Die liep wel maar had een verkeerd bandje, was ook vuil en het glas was zwaar gekrast en gebarsten, Dat moest dus ook dus vervangen worden.

Een glas vervangen bij dit type Orients valt niet mee, want dat zit aan de binnenzijde geklemd op een rand op de kast en daar gaat dan een stalen bezel aan de buitenkant weer omheen, zodat het geheel vastgeklemd wordt. Daar heb je dus wel een glazenpersje voor nodig en een glaasje wat exact moet passen, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. De dikte van de rand van het glas is dus essentieel. Gelukkig heb ik een aardige voorraad n.o.s. vintage plexiglaasje opgespaard, dus na een tijdje passen en proberen vond ik glaasjes die pasten.

Voor de blauwe ronde Oriënt heb ik alleen nog geen bezel gevonden. Dat glas zit er dus a.h.w. ‘bloot’ op. Als iemand nog toevallig een (stalen) bezel met binnenmaat 34.9mm heeft liggen houd ik me aanbevolen, anders moet ik misschien een beroep doen op de skills van @Arie_Kabaalstra om wat te draaien voor me.

Na verder vooral veel soppen in de ultrasoon, poetsen en het zoeken naar en monteren van wat geschikte bandjes kunnen ze nu weer om de pols.

Of ik ze allemaal ga houden weet ik nog niet, misschien wordt een deel van ‘Incoming’ ook weer ‘Outgoing’.

Plaatjes:

image image

image

^^ Before… ^^

And After:

18 likes

Hopelijk is het bandje lang genoeg.

12 likes

Zie ik het nu te positief of heeft de blauwe nu toch een bezel Lex???:male_detective:

1 like