Nee hoor, ééntje van de twee blauwe automaten is compleet, de andere heeft alleen een ingelijmd glas zonder bezel maar op de foto is dat moeilijk vast te leggen door de reflecties in het glas, waardoor het lijkt of er wel een metalen rand omheen zit. De onregelmatigheden die je op de foto ziet is lijm, dat zie je niet meer als daar de metalen bezelrand over heen valt (zou vallen).
Ah da’s knap jammer van zo’n mooie Oriënt
Ik ken het zelfde probleem al jaren van een Seiko dresswatch met ook zo’n heerlijke helblauwe wijzerplaat…hoeveel geluk moet je hebben zoiets te vinden . En dan heb ik het nog niet over de sportieve bezels die ik mis… Intussen een hele imposante collectie van minuten-, wereldsteden- en chrono-ringen opgebouwd, maar echt passen doen ze eigenlijk nooit …
Nee Don, dat klopt. De enige manier om aan zoiets te komen is het vinden van een compleet sloop/donor exemplaar van het zelfde model, of in ieder geval het zelfde model kastje. waarvan je dan het onderdeel wat je mist - de bezel in dit geval - over kunt zetten. Dus ik hoop nog een keer een Orient van dit model foâh wènagh op e-Bay of zo tegen te komen. Het verwisselen van zo’n bezel is op zich dan een fluitje van een cent.
Gaaf opgeknapt! Met name die blauwe op de onderste foto vind ik heel erg nice🤩
Beter dan jouw score lijkt me niet te realiseren
Deze Orient lieftallige oudjes zijn bij mij niet verder gekomen vorig jaar - glas polijsten is af en toe voor de ene nog een lopend traject, de roodbruine heeft ietsje meer probleempjes
Gewoon een gladde bezel?.. 'k moet eens wat RVS in gaan slaan denk ik… 'k heb er de laatste tijd wel meer gedaan…
Heel gaaf!
Prachtig . Cleane wijzerplaat, prachtige lugs en wijzers!
Heel mooi
Wat voor uurwerk zit erin?
Mooi uurwerkje; zo’n grote Landeron staat ook nog wel ergens op m’n verlanglijstje. Beetje ondergewaardeerde uurwerken volgens mij
Is idd mooie kwaliteit. Ik heb er nog één, die heeft helaas een kapotte opwind veer.
Schitterend uurwerk! Glasolaatje erop en andersom dragen
Deze net gekocht op MP. Alleen nogdrie weken wachten omdat ik morgenvroeg met vakantie vertrek…
Ik heb wel zo’n Calender 820, maar niet met zo’n mooie plaat. Goede catch!
Seiko heeft hele leuke vintage horloges, ik moet uitkijken voor mijn beurs. Maar sommige blijven je roepen
Vertel mij wat…
Mijn 820 komt later hier nog eens voorbij, als het defecte onderdeel binnen is…