Ja deze hoort wel in het topic “freaken met cijfers”.
En de wijzers passen er ook mooi bij
Weer 2 mooie aanwinsten!!
Vooral het zakhorloge vind ik erg mooi!
Ja dat had ik nog niet in de collectie, kers op de taart zeg maar
Onderweg richting Drenthe!!
Vooral gekocht om wat er op de wijzerplaat staat en dan doel ik op het feit dat de “mainspring” niet kan breken!! Dat is toch een hele geruststelling!! Maar toch ook omdat ik het een mooi horloge vind!
Moet je eens een horloge kopen met 99 jewels
Leuk ding. Vermoed een penanker binnenin, die werden vaak zo aangeprezen
Zodra hij binnen is zal ik foto van het uurwerk posten. Ik weet niet wat voor uurwerk er in zit maar ik vond de wijzerplaat al reden genoeg om deze aan te schaffen. Ik was de 2de bieder en ook de laatste dus was weinig animo voor.
Scheelt weer in de prijs. Alleen jammer dat verzenden net zo duur was als het horloge.
Ik had bijna een horloge met 29 juwels gekocht maar er zaten er maar 17 in het uurwerk, de andere 12 op de wijzerplaat. Minimum prijs was niet gehaald en ik wilde niet meer uitgeven voor het horloge.
To be honest… en dan ga ik even vloeken in de horologische kerk… vind ik t uiterlijk van een horloge belangrijker dan wat erin zit
Ben ik met je eens. Ik kijk eerst naar het uiterlijk, dat moet al mooi zijn. De rest is bijzaak.
Welhaast zeker een penanker. Maar als ie goed loopt en de tijd houdt, maakt het niet uit wat er in zit.
Heel Japan aan Rado horloges leeg gekocht? (Doe ik dan met Seiko
, ik laat ze ook per 10-15 komen…)
Erg gave horloges, hoor! En de Lord Matic mag er anders ook wel zijn!
Fraai setje weer, ben benieuwd wat je binnenin tegen gaat komen.
Ha ha tja we zijn samen goed bezig, jij Seiko en ik Rado
Dat is een goed systeem he, en goedkoop met inklaringskosten en verzendkosten, en zeer goed verpakt
Hallo iedereen! Is er iemand in omgeving Nijmegen met een Geigerteller die me zou willen/kunnen helpen om 2 ‘50’s omega Seamasters te ‘lezen’?
Bij voorbaat dank!
we hopen een beetje beter dan nu, want eerlijk is eerlijk, ze zien er niet uit he En meestal zijn ze nog net iets slechter dan op foto, maar we hebben vertrouwen in onze handen om het goed te krijgen. Dat is de lol ook voor ons, een lelijk, niet-werkend prulding in orde krijgen. Maakt niet uit of het een rado is of van de rommelmarkt komt, het plezier zit hier in het terug laten werken zoals hoort en ze terug de bling van weleer geven. Maar nu alle plekjes vol zullen zijn na deze rado-armada, zal het heel wat minder zijn.
Dat is de essentie, wat mij betreft
Waarom? Zit radium op als er lume opzit.
Ik heb deze horloges ooit gekocht omdat ik ze prachtig vond, maar komt nu na een tijd achter dat er een breuk bij het plexiglas zit. Terwijl ik hem zo al een tijd draag en op mijn nachtkastje ligt. Verdiep me nu pas in de achtergrond van het horloge en wordt er eerlijk gezegd erg panisch van straling, radium,radon-verhalen. Ik slaap er erg slecht van ;-(… Het is een redial dus hoop ergens dat het radium misschien destijds vervangen is, maar zou dat dus graag willen checken.