Vintage incoming (Deel 1)

Deel eens wat fotos? Desnoods maak je een eigen draadje aan…

Nergens voor nodig. Straling is vrijwel irrelevant, je wil enkel niet het radium stof binnen krijgen (dat IS gore boel). Maar tenzij je het glas er afhaalt en de wijzerplaat begint te likken zit dat ook wel snor. Je draagt dat horloge ook niet 24/7 met de wijzerplaat tegen je balzak vermoed ik :slightly_smiling_face:

Een barst in het glas is op zich geen probleem. De persoon die het vervangt zal wel iets meer voorzichtigheid aan de dag leggen. Maar goed, testen kan nooit kwaad.

Ik zit net iets te ver van Nijmegen om van enig nut te kunnen zijn. :wink:

2 likes

Gemoedsrust is belangrijk.

“In de omgeving” is een relatief begrip.
Als je Den Bosch daaronder vindt vallen, dan kan ik je wel helpen.

2 likes

Dit keer geen horloge maar wel horloge gerelateerd.

16 likes

De verzamelbox van Macx?

14 likes

Ik heb deze Orient incoming…

12 likes

Maar ik hoop wel dat dit groot genoeg is voor Macx zijn verzameling… :rofl:
Of hebben ze nog meer panden in het land ?

4 likes

Tuurlijk wel! :innocent:

10 likes

O maar dan kan @Macx nog wel een paar maanden vooruit voordat dit alles gevuld is… :rofl:

3 likes

:laughing: :laughing:

2 likes

Een best oude Seiko Super uit 1953

15 likes

En een Orient Weekly auto AAA Kingdiver 104904

13 likes

Edox bluebird uit mid jaren 70 onderweg, ben benieuwd:
image

12 likes

Bij mij zijn deze onderweg. Eens kijken wat hier van te maken valt. Met mezelf afgesproken dat ik voorlopig heel even genoeg heb. Laat ik eerst degene die ik heb een service geven en mijn projectenbakje “wegwerken”.

12 likes

Oh ja en heb nog twee Raketa’s onderweg waarvan er eentje dusdanig slecht is aan de buitenkant en ik ga opofferen om er drie anderen mee te maken. Dan hou ik van vier Raketa’s uiteindelijk drie goede over (althans, dat is de bedoeling).

7 likes

Ja dat ken ik :rofl:

1 like

Haha, dat kennen we allemaal :grin:

1 like

Deze…

15 likes

Moohooi!
én vintage én vierkant én fancy lugs én een gave wijzerplaat én een interessant merk. Manufactuur denk ik. Het kan niet op! Doet ie 't? Waar heb je dat vandaan?
Genieten!

Kurzvorstellung: Reusser Automatic (uhrforum.de)

5 likes

Wat ik van de verkoper begrepen heb zit de kroon vast. Het uurwerk zou er wel heel netjes uit zien. Op de foto ziet hij er inderdaad goed uit.

Heb geen verdere vragen gesteld en gewoon op afstand gekocht.

Kwam de advertentie per toeval op MP tegen. Zocht niet. Wilde zelf een advertentie zetten, maar op basis van eerdere zoekactie laat hij altijd spul zien en kwamen deze boven drijven.

Dit was de tekst:

Twee hele mooie vintage horloges. In zeer nette, bijna NOS conditie. Echter lopen ze momenteel allebei niet.
Hoewel de twee uurwerken super schoon en als nieuw lijken, lopen ze beiden niet. Van de art-deco staat de kroon vast en bij de Dalton zit deze los. Ze worden dus verkocht
“As-Is”/defect!

1: Art Deco verguld Reusser 15 jewels mechanisch jaren ‘30 tank-model met zeer fraaie bewerkte lugs!
Mooi formaat : 40x30mm en een nieuwe speelse groene band.

2: Dalton Automatic day/date 17 jewels. Zeer fraaie staat. Zowel de wijzerplaat als de kast zijn in bijna NOS-conditie.
Een échte 1970’s look. Komt op een zeer nette stalen band met vouwsluiting. Ook een mooi tijdloos formaat
van 38mm x 44mm

De gok genomen en twee tientjes per stuk betaald. Hij vroeg om een bod en dit leek me redelijk.
Ga ze beide een service geven, dan heb ik mijn lol er weer van en kijk ik even of ze blijven of niet. Ik bewaar niet veel. Enkel degene waar ik een klik mee heb. De rest mag gaan en daar hoop ik de hobby wat mee te bekostigen.

9 likes