Cool ding en komt me bekend voor. Gekocht in NL? Is er vorige week net zo een geveild in Arnhem.
Laat me eerst vertellen, dat ik echt geen Japans kan lezen. Dus om dit boek te gaan lezen, dat gaat niet simpel worden. Maar cool is het wel…
Encyclopedie van binnenlandse horloges Low BEAT GS KS Seiko Diver SEIKO Takano Grand Seiko Alpinist Marvel 61 62 63 Japanse militaire horloges
Joh! Nee, België. Heb je linkje voor me? Of gaat me dat heel veel pijn doen ivm prijsverschil veiling/wat ik heb betaald…
Heel gaaf. En gewoon door je gsm heen kijken met Google translate: dan lees je het gewoon in jouw taal naar keuze!
Heel erg opletten met Google Translate trouwens. Ze hebben ergens recent een “AI” geïntegreerd die volledig uit de lucht gegrepen “vertalingen” uitkakt in plaats van aan te geven dat iets niet vertaalbaar is.
Ter illustratie:
Ik had de taal nog op Duits staan ipv auto-detect. Ter vergelijk, de échte vertaling.
Dus als je de bron écht niet snapt, en je weet niet met 100% zekerheid dat Google het woord kent, kan je niet meer zeker zijn van de gegeven vertaling. Het zou zomaar een random woord kunnen zijn dat de “AI” mooi vond in die zin. Qua fail kan dat wel tellen medunkt.
Als ik translate gebruik, dan zelden via de taalherkenning. Dan krijg je inderdaad vage vertalingen.
Zo was ik het ook van plan. Ik heb al een en ander aan documentatie zo vertaald.
Dit is geen vage maar volledig gefabriceerde tot voor een paar maand zou die gezegd hebben “hier kan ik met Duits niks van maken”. Nu dus van de pot gerukte nonsens.
Ben wel benieuwd wat die gaat doen als er een ongekend (wegens dialect, spelfoutje,…) woord tussen staat. Zou kunnen dat die dan ook iets “probeert” zonder je te waarschuwen.
Geen straf zo te zien
Patina, of aangetast door straling?
Heeft volgens de verkoper in 2022 een service gehad en toen is er ook een nieuw glaasje geplaatst.
Het deksel kan wel een poetsbeurt gebruiken.
Dank.
Wel een mooi horloge hoor maar zelf zou ik deze niet zomaar openen,
Groet Marc
Vandaag voorlopig een van de laatste pakketjes (kijken hoe lang ik dat volhou ) Wel direct 4 doosjes
Een Henri Sandoz & Fils waarvan de stem eruit was gevallen toen ze hem op wilde winden aldus de verkoper. Een kijken of hier een quickfix te behalen valt. Kast en glas zijn zo goed als smetteloos. Zag alleen wel dat de wijzerplaat een hele lichte beschadiging van de wijzers heeft. Niet onder alle lichtinvallen te zien.
De Reusser en Dalton die beide niet lopen zijn ook al binnen. Zien er ook heel erg netjes uit. Benieuwd wat daar aan mankeert.
Twee maal een Raketa. De groene gaat als donor dienen om drie andere uurwerken van onderdelen te voorzien. Het glas is kapot, de wijzerplaat aangetast en de kast uitgelubberd……… de vierkante witte vind ik wel heul erg gaaf. Heb ik op de Rikketik een antracietkleurige band voor gekocht. Ben benieuwd. De balansveer is hiervan kapot.
De Pontiac is ook een plaatje en loopt zelfs. Glaasje is bijna krasvrij en de kast erg netjes. Ook blij mee, heeft wel een service nodig. Weet alleen nog niet hoe deze kast open gaat. Is dit een voorlader?
Die pontiac heeft wle een gekke font/print. misschien is t de foto maar die plaat oogt wel slordig
Ligt aan de foto. Wijzerplaat is prachtig. Zal tzt wat duidelijke foto’s maken.