Vintage incoming (Deel 1)

Giorgio zat in beter gezelschap :blush:

1 like

Je moet je niet voorstellen, dat dit het meest geavanceerd apparaat is, het meet slechts de puls en bepaald op die manier of iets werkt. Je kunt de stappenmotor laten werken, de batterij testen en het dagelijks verschil meten. Er zit zelfs een voltmeter en ohm meter op. Veel functies voor zo’n beperkt en goedkoop apparaat. Voor mij voldoet het voorlopig, tot ik ooit eens een Horotec zal aanschaffen, die wat meer geavanceerd is. Maar als hobbyist voldoet het.

Door de puls te meten, weet je dus of de elektronica werkt. Als die werkt, dan is het meestal wel mogelijk om het uurwerk aan de praat te krijgen.

1 like

Zojuist deze gescoord!

19 likes

Ben benieuwd of je hier nog “makkelijk” een glaasje voor kan scoren.

Ha leuk die had ik ook gespot bij Jaap, maar probeer wat minder te kopen :see_no_evil:

1 like

De glaasjes tot daaraan toe… De persstempels om ze te zetten daarentegen :sweat_smile:

2 likes

Ik hoop dat ik nog zo eentje wel heb…

Die rechthoekige zitten er meestal los in, toch?

1 like

Dat probeer ik ook😇 maar…

1 like

Ook net een hartje op MP gegeven…

1 like

Ik weet het niet, zelf nog nooit een vierkant glas vervangen. Heb er ook maar eentje in de collectie, denk ik. Maar ik zie af en toe een set vierkante stempels voor Robur etc passeren, en die gaan voor een stevige cent dan. Dus ik zou denken dat ze alvast niet allemaal los liggen dan. :thinking:

1 like

Een goede vriend kwam deze tegen, wst voor jou? Dat was de vraag, “ik kan voor je bieden hoor”, de teller was al bijna op zijn eind, 6 minuten had ik om te beslissen, ik zeg prima maar kwa prijs niet te gek maken! Want ik beloof mezelf steeds om niks te kopen…

Hij wist dat ik iets prx achtig zocht, dit is hem:

563884863_407862b4-1868-467a-891d-90aec05474f2
563884863_5678dc36-bc1d-46a4-aead-e0962e4f8f15
563884863_b9ff9961-062f-45c5-974e-978f4261caac

Het horloge is 38 mm, nu wachten, hij moet uit spanje komen …

17 likes

Zitten deze niet gelijmd?

1 like

Vet zo op die band :+1:

1 like

Nee, ik heb er een aantal. Allemaal losse glaasjes.

Pur is je beste vriend :joy:

1 like

Al meerdere rechthoekige/tonneau vervangen. Veelal glas en dan is het snap-fit. Maar lijm ze toch omdat de kast altijd iets vervormt kan zijn. Idem acryl, inklikken met de vingers en ook vastzetten met wat lijm. Tot nu toe steeds G-S hypo cement maar ga morgen uv lijm proberen.

3 likes

Zojuist deze gewonnen op een veiling. Ik hoop dat het horloge een goede reis gaat krijgen vanuit Turkije. Ik zoek al een tijdje een dresswatch en ben stiekem fan van Oriënt. Zoals ik eerder zei: aan de goede kant tussen kitsch en expressief. Maar dat is een mening. Jullie zien 'm hier terug om mijn pols :sunglasses:

13 likes

duikers, duikers …
nt lopende en op te frissen Zodiac Super Sea Wolf (75 ATM) met de originele band

6ystzl2xhcwtee_large

Iemand al eens de bezel van zo’n squale 600 kast gehaald?
die op mijn Oris Star zit vast en durf het niet open te wrikken

21 likes

Compur uit 2e helft jaren 30. Was half jaar geleden al in contact met verkoper maar nu kwam hij toch ineens weer voorbij.

24 likes