Vintage incoming (Deel 1)

Heel leuk! Zijn die een beetje “betaalbaar” te krijgen?

Ik zie forse prijzen op Chrono24, deze voor een nette prijs kunnen kopen gezien de conditie. Voor mij de beste conditie, eerlijke onaangeroerde barnfind met perfecte wijzerplaat. Horloge is trouwens compleet met 7836 band en 382 end links.

3 likes

Mooie Roamer binnengekomen. Incl. regendruppels.

13 likes

Zojuist deze opgehaald van het pakketafhaalpunt.

Ik moet eerst eens kijken wat ik nu exact heb gekocht. Die achterkant ziet er interessant uit.
De voorkant……. Of het nu in het glaasje zit. Lijkt in eerste instantie aan de binnenkant te zitten en niet op de wijzerplaat. Zou voor het mooie het glaasje moeten lichten.

Het meest leuke van het verhaal is dat het wellicht nog een staartje gaat krijgen. Ik heb het horloge gekocht van een (bleek achteraf) student. We kwamen zo te praten en toen zei ik: Eens kijken of we er iets moois van kunnen maken. Dat triggerde hem door te vragen of ik er verstand van had. Beetje uitgelegd en toen kreeg ik de reactie of we telefoonnummers konden wisselen omdat hij vrij frequent oude horloges in zijn werk tegenkomt. Dat triggerde mij natuurlijk weer. Blijkt dat hij als bijbaan werkt bij een bedrijf wat huizen ontruimd.

Wie weet waar hij in de toekomst nog eens mee komt :smile::smile:

Moet ik hem in de toekomst denk ik wel eerst uitleggen wat het verschil tussen een telefoon, quartz horloge of mechanisch opwind horloge is.

Ik vroeg of het horloge liep en alles functioneerde. Nee meneer, hij doet het niet en kreeg korting van hem. Prima, stuur maar op. Pak ik hem zojuist thuis uit, draai aan de kroon en ………… tiktiktiktik…… functioneert pri(s)ma :joy:

8 likes

Is er overigens iemand die hier wat meer over weet? Ik zit het horloge nog eens rustig te bekijken, maar het blijkt verguld te zien. Tussen de lugs staat “Plaque G10 EPSA”. Aan de kast te zien lijkt het een voorlader, maar ik vraag me af hoe ik dat uurwerk eruit krijg als ik de stem niet kan lossen. Zit hier zo’n gedeelde stem in? Ik zie jullie er wel eens iets over schrijven, maar heb dat zelf nog niet eerder gezien/meegemaakt. Moet ik dat uurwerk dan als een bajonet draaien zodat die stemdelen lossen?

Glaasje eraf en een hoop losse stof. Met een stuk Rodico veeg ik zo hele delen weg :sunglasses:

10 likes

Leuk horloge! Datum om 6 uur, top!

Zo ongelooflijk ondergewaardeerd merk ‘Prisma’ mooie calibers en toffe modellen…

Veel plezier ermee!

Heb een d-shape NOS gehad……nooit weg moeten doen :sweat_smile:

Ook nog met blauwe plaat die je weinig ziet

10 likes

Mooie Prisma, gefeliciteerd!

Bij onze Duitse vrienden tref ik deze draad
aan. Schijnt speciaal te zijn, die Comprex-kastjes.

Thanks. Kan iemand mij vertellen hoe ik die stem dan loshaal? Moet ik gewoon heel hard er aan trekken? Ik wil niets slopen… Of moet ik het uurwerk draaien ten opzichte van de kroon?

net nog een 70ties toolwatch projectje kunnen kopen
VIP Memosail die niet loopt, maar wel de stalen versie met een wijzerplaat zonder flaking

zit een Valjoux 7737 in die de regatta timer functie voor zijn rekening neemt

19 likes

Super dingen. Wel interessant, ik heb enkel de felblauwe gezien tot nu toe. Stevige joekels ook dus dragen zou nooit lukken met mijn polsen. :smile:

1 like

Zojuist deze Seiko Gyro-Marvel kunnen bemachtigen. Ik heb de goldplated versie al, en nu dus ook de stalen versie. Dat vond ik wel wat hebben om beide te hebben. De prijs was wel iets aan de hoge kant (voor mijn doen), ben er toch erg blij mee.

12 likes

ik ga er van uit dat deze in het echt ook wat lichter blauw is dan op de foto, het zijn idd stevige jongens

Ik denk dat de voorkant eraf moet en dan kan het uurwerk met stem er uit gehaald worden.

Inderdaad! Daarom heb ik zojuist een NA:
Wekker EN automaat! Ik ben benieuwd!

9 likes

Ja, ik denk dat het als een soort bajonet los te krijgen is.( Bij een Pontiac Gulfstream was dat ook zo. Dan moet wel de koppeling horizontaal staan. Mocht dat niet lukken dan kun je ook forceren. Het is erop gemaakt.

1 like

:scream: dat is een hele mooie. Ik snap dat je spijt hebt.

Deze zojuist uitgepakt, dus moet nog opgeknapt worden, de wijzer ligt langs de zijkant.
Atlantic Worldmaster ik denk uit de 50’s begin 60’s

8 likes

Laatste van vandaag die is binnengekomen, een Comos met wat problemen aan de kroon, volgens de verkoper. Ik heb het nagekeken en opgeknapt, maar dat zie je in het andere topic.

6 likes