Vintage incoming (Deel 1)

Deze kende ik nog niet, Orient ‘Chunky Shark’ Diver, maar er is er nu wel een onderweg :slight_smile:

16 likes

Gokje genomen. Deze voor een paar euro gekocht.
En ja……… een made in Hongkong penanker (zeer waarschijnlijk), maar ik vond de wijzerplaat zo mooi :smile:

Een Jehaka……. we gaan het zien.

8 likes

Een gokje genomen met deze Orient Grand Prix Olympia auto 64 jewels… (een hele mond vol…)

In de advertentie staat, dat hij niet werkt. Laten we hopen, dat de schade meevalt…

12 likes

Nieuw batterijtje?:joy:

3 likes

Ik weet zeker, dat er hier geen batterijtje in zit. Schijnt niet het eenvoudigste uurwerk te zijn, maar daar kom ik dan wel weer achter…

1 like

Lolbroek :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zou niet de eerste keer zijn, dat het aangeboden wordt, ’ doet het niet’
Maar het is vast een penanker…

1 like

Hahha ja ik ook wel eens eentje gekocht met de melding batterij leeg terwijl het een mechanische is…

1 like

En?

Is ie binnen?

5 likes

Zo kwam ik dus aan dat prisma horloge. Gekocht als “kapot/niet lopend”. FF opwinden en gaan :smile:

4 likes

:grin:

Deze komt mijn kant op vanuit zuid amerika

19 likes

Nog steeds niet, heeft nu al weer enkele dagen vertraging . Was onderweg naar huisadres, maar ligt nu weer bij UPS in Eindhoven. Het is al weer een tijdje geleden dat een aankoop gewoon volgens schema arriveerde :rage:

1 like

Getver.

Weer een mooie aankoop gedaan. Een Seiko Majesta 9063-5000 uit 1983. Het is de opvolger van de beroemde twin-quartz modellen van Seiko. Maar het uurwerkje uit dit horloge is vrij bijzonder te noemen. De meeste quartz-horloges hebben uurwerkjes met een frequentie van 32Khz. Seiko had met dit uurwerkje iets bijzonders gedaan en heeft er een 196Khz uurwerkje van gemaakt. En daarmee is de nauwkeurigheid van dit uurwerkje af fabriek op 20 seconden per jaar.
Bij dit horloge is het uurwerkje recent onderhouden en afgeregeld op een afwijking minder dan 0,1 seconde per jaar. Over nauwkeurig gesproken…

20 likes

Vandaag een paar leuke tegengekomen waaronder deze Tissot, ik kan het serienr. niet goed lezen maar ik denk van 1940.

En deze Fortis, leuk opknappertje

13 likes

Zal qua leeftijd wel ongeveer kloppen aan de stijl te zien. Mooi exemplaar. De kast ziet er nog heel netjes uit, die gore fixoflex de kliko in en mooi bruin leer erop. :ok_hand:

Ook pokke harde radium burn, haal het veiligheidsgereedschap maar al boven. :wink:

1 like

Spannend! Het is een Orient “royal” basis met een soort pellaton opwind systeem. De twee “haakjes” die het opwind tandwiel laten bewegen kunnen goed slijten.

Plaatjes doen het niet meernmaar wel leukenlinkjes nog.

2 likes

Waanzinnige dingen. Deze behoeft wel enige noeste arbeid.

1 like

Interessante en mooie aankoop. Er zijn zo veel horloges die om technische redenen begerenswaardig zijn, maar je moet het wel net weten.

1 like