Vintage incoming (Deel 1)

Wat een tegenvaller!

Nou ja, de Laurel komt dan wel, dat was een andere verkoper. maar dat gebeurt me wel vaker in Japan. De verkopers zijn er niet happig op om cultureel erfgoed te laten gaan en oude horloges beschouwen ze vaak zo. Daar kan ik nog wel iets van begrip voor opbrengen.

Maar daarvoor heb ik nu een mooie Seiko Champion met een mooie zwarte wijzerplaat kunnen aanschaffen.

14 likes

Is dat dan ook via een proxy? Ik heb zoiets nog nooit gehad. Maar ik koop dan ook met name Tissot. Dat zien ze misschien niet als cultureel erfgoed :sweat_smile:

2 likes

1000116697
Veel jaren 60 en 70 kronen.

15 likes

Nice :+1:t2:

1 like

Altijd handig! Ik heb meer kronen uit mn grabbelbak gehaald dan uit mn assortimentsdoosjes :rofl:

2 likes

Mooie partij kroontjes, zoek ik ook en een partij glaasjes.

2 likes

Vandaag binnengekomen, ik heb de kast alvast wat opgepoetst en het glas krasvrij gemaakt, ik wou de kast in de ultrasoon doen, maar die klep krijg ik niet los, zit die nu gedraaid of geklemd?

5 likes

Aan de hoeken op het deksel te zien zit het geschroefd

1 like

Is daar speciaal gereedschap voor nodig?

Kan soms ook gezichtsbedrog zijn - heb er zo ergens eentje liggen waar ik na 15 minuten sakkeren moest van constateren dat het toch geklikt zat - maar ik zou hier ook op schroefdeksel gokken :smile:

Soms lukt een rubber bal gewoon al. Anders een kastopener met goeie voetjes, of voor de echt speciale, een sleutel op maat.

2 likes

Een kastopener, of het alom bekende rubber balletje.
Niet anders dan andere schroefdeksels.

Ik heb verschillende kast openers en de bal geprobeerd, maar het is niet gelukt, ik ben dit soort kleppen al eerder tegengekomen en ook toen ging het heel moeilijk, ik heb het toen met veel kracht het draaiend eraf gehaald, maar ik weet niet meer of het gedraaid zat, ik dacht geklikt, maar ik heb ook dat geprobeerd, maar ook niet gelukt.

Proberen om met secondenlijm een 30cm lange stalen liniaal er op te lijmen, deksel los draaien zonder de liniaal op te tillen. Zodra de deksel los is til je de liniaal op zodat deze buigt en dan ā€œbreektā€ deze los van de lijm. Daarna de secondenlijm verwijderen en klaar.

3 likes

Ik hou het in gedachten, bedankt voor de tip.

maar er zijn heel veel maten, als ik de juiste maat niet heb, dan gebruik in een Bergeon 5338-1F

daar kan je langs elke kant 2 bitjes in monteren om een hoek te vormen (en dan schuif je minder makkelijk weg)

5 likes

zo dus

9 likes

Hier heb ik wat aan, die sleutels waar kan ik die bestellen? Ik ben ze niet tegengekomen.
Bedankt voor het helpen en nu nog wat sleutels bestellen.

Bedankt voor je uitleg, hier leer ik weer van.

https://www.cousinsuk.com/product/sowar-prima-case-openers

Edit: Op het moment niet op voorraad zie ik nu; vanaf eind juni weer :grimacing:

1 like