Vintage incoming (Deel 1)

Bruine aanslag, en als je lang genoeg wacht uiteindelijk ook wel groen volgens mij :thinking:
Er zit natuurlijk net als bij brons ook veel koper in.

Overigens werd het in de jaren 20 ook wel zonder chroomlaag voor horlogekasten gebruikt dus heel raar is het ook weer niet om het chroom eraf te halen en hem zo te dragen :sunglasses:

1 like

En weer een mooie oude Seiko gescoord. Deze keer een Seiko Marvel uit 1958. Deze is een stalen uitvoering, en om een of andere reden zijn die moeilijker te vinden, dan de vergulde horloges…
Dus ik ben hier wel erg blij mee.

En daarnaast nog een Seiko Liner.

19 likes

Zojuist 2 verzamelboxen en een glaslifter plus oliegevers ontvangen, ik heb oliegevers van Ali maar dat bevalt mij niet, net zoals de glaslifter van Ali, is ook weggegooid geld. Nu door schade en schande wijzer geworden kwaliteitsgereedschap aangeschaft.

4 likes

Ik heb zojuist uit de tuin een doosje opgeraapt met deze Tissot erin.
Prachtige plaat en het komt uit 1942

14 likes

En voorlopig de laatste die incoming zijn.

Eerst nog een Seiko Lord Matic 5606-5040
i-img600x400-1717056454qijgun24

En dan nog een Seikomatic J13044 uit 1961. Het eerste model van de 62 reeks.

17 likes

Zo jij bent weer losgegaan de laatste tijd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is dit een SD-variant?

2 likes

Jazeker, dit is een SD-variant. Ik heb al de AD-variant, maar die is van een latere leeftijd. Maar nu is het weer even rustiger. Ik heb mijn dozen vol, er moet een hoop onderhoud gepleegd worden en ik heb nog enkele horloges op de verlanglijst, die duurder en ook speciaal zijn. Waaronder het meest bizarre horloge, dat Seiko ooit gemaakt heeft. Of eigenlijk heeft Seiko dit niet gemaakt, maar Seiko Instruments (wat weer van Seiko is). Zo heel af en toe komen complete sets voorbij, en die probeer ik eentje te krijgen. Maar dan praat je wel meer dan over een paar tientjes. Dus even sparen…

2 likes

Ik zou bijna verwachten dat je ondertussen alle Seiko’s van de jaren 60 en 70 wel hebt :sunglasses:

Ben benieuwd wat voor horloge die “bizarre” dan is, je hebt in ieder geval een top collectie!!

1 like

Dan lees dit maar eens…

5 likes

Die Seiko is wel heel apart!! Ik hoop voor je dat je een mooie vind!

Ik dacht dit in “vintage aanbieding gespot” te zetten, maar beter direct op de man:

SEIKO UFO Chronograph Rv.1977

Hou rekening met ongeveer 25 CZK per euro, of 40 euro voor 1000 CZK. Geen idee of die prijs gek is maar vind het wel een apart en cool ding. :smile:

6 likes

Dat kan jij wel ! Benieuwd naar het resultaat :+1:

1 like

Ik ga maar alvast bij de brievenbus zitten :grimacing:

Of ie daadwerkelijk ongedragen is, durf ik op basis van de foto’s niet te zeggen, maar de afgelopen 50 jaar heeft deze Jenny niet veel geleden.

Ik verheug me. :smiley:

21 likes

Kan ik mij voorstellen :ok_hand:

1 like

Ben benieuwd naar deze vangst!

16 likes

Grappige penankerkampioen :+1:
(Denk ik dan)

1 like

Heel mooie Seiko horloges

1 like

Met de originele wijzers nog. Netjes! Lapanouse penanker wellicht?

1 like

Mooie penanker schijnchronograaf die onder heel veel namen is verkocht

1 like

Brac 42 of BFG 670

2 likes