Bruine aanslag, en als je lang genoeg wacht uiteindelijk ook wel groen volgens mij
Er zit natuurlijk net als bij brons ook veel koper in.
Overigens werd het in de jaren 20 ook wel zonder chroomlaag voor horlogekasten gebruikt dus heel raar is het ook weer niet om het chroom eraf te halen en hem zo te dragen
En weer een mooie oude Seiko gescoord. Deze keer een Seiko Marvel uit 1958. Deze is een stalen uitvoering, en om een of andere reden zijn die moeilijker te vinden, dan de vergulde horloges…
Dus ik ben hier wel erg blij mee.
Zojuist 2 verzamelboxen en een glaslifter plus oliegevers ontvangen, ik heb oliegevers van Ali maar dat bevalt mij niet, net zoals de glaslifter van Ali, is ook weggegooid geld. Nu door schade en schande wijzer geworden kwaliteitsgereedschap aangeschaft.
Jazeker, dit is een SD-variant. Ik heb al de AD-variant, maar die is van een latere leeftijd. Maar nu is het weer even rustiger. Ik heb mijn dozen vol, er moet een hoop onderhoud gepleegd worden en ik heb nog enkele horloges op de verlanglijst, die duurder en ook speciaal zijn. Waaronder het meest bizarre horloge, dat Seiko ooit gemaakt heeft. Of eigenlijk heeft Seiko dit niet gemaakt, maar Seiko Instruments (wat weer van Seiko is). Zo heel af en toe komen complete sets voorbij, en die probeer ik eentje te krijgen. Maar dan praat je wel meer dan over een paar tientjes. Dus even sparen…