Vintage incoming (Deel 1)

Altijd begrepen dat dit een “holy grail” is voor de Seiko verzamelaars. (Ik heb er één, is helaas nogal gepoetst)

Geen idee, ik verwacht hem in de loop van volgende week te ontvangen en zal dan wat meer foto’ plaatsen.

De coating vond ik er inderdaad ook nog netjes uitzien. Dat en het duikertje op de plaats waren voor mij de hoofd redenen om dit horloge te kopen.

1 like

Precies, bijzondere nickname idd!
Pics van die van jouw?

Oef, moet ik ff zoeken. (Kom ik op terug!)

Yes Landeron 47. Prachig ding! :star_struck:

1 like

70’s Omega onderweg, was ik al een tijd naar op zoek.
image

15 likes

Heel fijn :100:

Een Aseikon. Ziet er netjes uit. Stond eigenlijk niets in de advertentie. Ja, dat hij niet liep. Ziet er heel netjes uit met facetglas waar volgens mij geen krasje op zit. Voor een paar euro meegenomen :sunglasses:

Gaan zo maar eens kijken wat erin zit.

8 likes

Grappig ding. Zal een pen anker inzitten. Vroeger werd de A en de N ook wel eens “weggelaten”.

1 like

Ik denk ook dat je een penanker aan zult treffen.
Ik heb eerder wat horloges gehad met dat kroontje op de plaat en dat waren allen penankers.
Los daarvan, een leuk horloge om te zien.
Vraag me wel af wat men bedoeld heeft met “Colombo style” …

Er zit een Ruhla in

1 like

Als er poeder uitvalt bij het openen weet ik genoeg :smile:
Als ik hem heen en weer schud heeft hij de neiging om te lopen. Biedt de burger moet.

1 like

FTFY

1 like

Heb de moed gehad heb open te maken. Penanker, maar geen idee welke ……. ben daar nog niet goed in om te herkennen.

7 likes

Ruhla zoals ik al schreef

4 likes

Oef…chrono master 25j versie? Of is dit de 33j automaat.

Maar altijd schade op de wijzerplaat. Waarom he. Ooit koop ik er ook eentje.

1 like

Dit is een handopwinder zonder datum, dus 22 jewels.:smiley:

1 like

Leuke Doxa uit 1951

7 likes

Mooi duikertje van het merk Newton met een Sub Second, secondewijzer werkt wel maar minuten en urenwijzer bewegen niet. Alleen met verstellen met de kroon uitgetrokken.

18 likes

En nog een Omega onderweg voor een absoluut steal zoals ze in Amerika zouden zeggen.

Foto is wat vertekent, horloge is gewoon rond!!:joy::joy:

11 likes