Vintage incoming (Deel 1)

zocht al lang naar een UG polerouter alternatief. Zonet gevonden

21 likes

Die vind ik dus wel even zo… :+1: :heart_eyes: :star_struck:
Erg mooi horloge…

1 like

Wordt verwacht, deze Citizen Adorex met kal 8050 hi beat uurwerk. :slightly_smiling_face:

17 likes

Dit is binnengekomen:

En glaasjes, veren, balansassen en extra uurwerkjes zijn nog onderweg. Hoop een groot deel te kunnen reanimeren.

@BorisK allemaal curved, ben benieuwd :rofl:

18 likes

@Jenneke Nice. Set in een keer gescoord? En waar? eBay?

1 like

Dat krijg jij ongetwijfeld voor mekaar, Jenneke! :muscle:t3:

1 like

Yes, ebay. Zo ongeveer de enige plek waar normaal geprijsde Gruen horloges te vinden zijn. :sweat_smile:

Helaas is de verkoper een paar uurwerken vergeten. :rage: Maar eens kijken hoe hij dat fixt. Zaten wel lekkere choco chip cookies bij. :yum:

2 likes

Die hoef je dan weer niet te servicen :joy:

1 like

Geen horloge maar zou de horloges in de wachtrij moeten kunnen helpen. Ont-chromen van oude kasten, de voorbereiding: NaOH puur. De keuze viel op deze ipv het vaker gehoorde zoutzuur omdat de alkalische optie minder agressief zou zijn tegenover het basismetaal van de kast.

Zou ook minder ingrijpend moeten zijn dan de chroom er met de dremel afpolijsten want dan polijst je toch altijd een stuk van de kast zelf mee. We zullen zien. :smile:

En omdat het toch ook een serieus agressief goedje is, meteen een paar labo-handschoenen erbij. :crossed_fingers:t2:

3 likes

Dat is een grapje toch?

Figuurlijk, nee. Ik wil dit niet in huis en het is me de moeite niet om er met de volle beveiliging toch mee aan te slag te gaan. Zonde van de bewaardoos maar die hangt nu ook vol radiumstof. :smile:

Letterlijk, uiteraard. In een luchtdichte zak opzij nu, moet nog proberen bellen naar een recycling center in de buurt of die iets van voorzieningen hebben voor gevaarlijk afval. Moet ik sowieso nog doen want ik heb wel meer goor spul staan om dingen mee schoon te maken. Zoals hierboven. :crossed_fingers:t2:

Ik kon me net niet inhouden en heb op de buy-it-now knop gedrukt :sweat_smile:

Hopelijk is het wat :crossed_fingers:

21 likes

Cool man dat rood op rood :+1: :sunglasses:

1 like

Is het rood? Lijkt ook wel wat oranje. Bijzondere kleir.

Laten we het op oranje-rood houden :smile:

Ik zal wat betere foto’s posten zodra hij binnen is :+1:

1 like

Ook al :heart::orange_heart:

22 likes

Dat is een mooie zeg :+1::+1:

1 like

Dankjewel :pray:

1 like

Ik vond de wijzerplaat wel leuk. (“Neverbreak spring”)

Stalen kast. Achterdeksel doet een penanker vermoeden met die lappen tekst (“diamond tooled”)

Valt dus mee.

Achterdeksel is wel raar, maar past goed.

18 likes

Achterdeksel hoort niet bij dit horloge waarschijnlijk, maar het past goed dus…boeien.

1 like