Vintage incoming (Deel 1)

Ik zal de rest nog maar niet tonen… Dat zijn horloges uit de Alba Aka serie. Ik zal maar zeggen: mooi van lelijkheid… Niet ieders smaak… ik moet nog even kijken hoe oud ze zijn, dat was niet heel erg duidelijk op de foto’s.

1 like

15 likes

schitterend !

1 like

Alba, het parallel merk van Seiko?

1 like

Ja, het sub-brand van Seiko, vooral gericht op het midden oosten en Azië. En aangezien men in die regio nogal vreemde smaak op na houdt, kun je dus zoiets tegenkomen…
Ik heb inmiddels de horloges kunnen dateren, ze zijn allebei van 1996… (dus net vintage…)

Het onderstaande horloge is ook van 1996…

5 likes

Geen Rikketik omdat ik moest werken, maar toch 2 nieuwe aanwinsten. Eigenlijk geen incoming, want ik heb ze al opgehaald.

Als liefhebber van vintage Certinas, kon ik deze DS4 automaat niet laten gaan. Valt stil en heeft buiten het mechanische ook cosmetische aandacht nodig.

En een Technos alarm uit de jaren 60 met een AS1475 uurwerk.
Ik ging uit van een service, maar het horloge en wekker werken feilloos. De kast is heel erg netjes, dus een nieuw glaasje en band zullen een groot verschil gaan maken.

22 likes

Die Technos is wel erg mooi. :heart_eyes:

1 like

Ik had al een bumper nu ook een opwinder, het loopt uit de hand🤭

18 likes

In een opwelling een bod op een horloge gedaan voor mijn vriendin. Volgende ochtend bleek het bod geaccepteerd, oeps.

Ben benieuwd! De verzendkosten zijn hoger dan het bod, maar als het goed is hoef ik geen invoerkosten te betalen.

7 likes

Nee hoor, ga zo verder, dan krijgen wij mooie foto s te zien.

1 like

Prachtig horloge!

Ik heb gisteravond ook weer iets opgehaald. Landeron 50, voor het geld van een Seagull een echt Zwitsers chronograafje. Voor foto’s van de bronzen/salmon dial wel echt even beter licht nodig dan ik gisteravond had.

13 likes

Volgens mij al wat jaartjes oud, ben benieuwd naar de voorkant :+1:

Nou, hierbij dan de voorkant: een echte Omiko. Wie kent het merk niet? :joy:

Prachtige wijzerplaat, al leest hij vrij beroerd af met die gelijk kleurige wijzers. De geblauwde seconden chrono en subs zijn dan weer heel erg mooi.

19 likes

Ik vindt hem mooi, grote subdails en mooie wijzers ook, 50er jaren? Fijn kalfslederen plat bandje erop van Hirsch ofzo, :+1:

1 like

Ja, of zelfs nog iets eerder. Geen incabloc nog in ieder geval, weet niet precies wanneer die gemeengoed werden in chronographe suisse. Formaat viel wel een beetje tegen, dacht dat deze standaard 37 waren, maar deze zit meer tegen de 34-35 aan zonder kroon en pushers. Maar toch heel blij mee. Moet nog even een bandje zoeken, dit was een kurken experiment dat ik als vega wel even wilde proberen. Maar zoals je aan m’n profielfoto ziet heb ik minder tegen leer dan tegen vlees :innocent:

Dezelfde als mijn zoon draagt :blush:

1 like

Het leer is om het vlees te beschermen :laughing: ik zit zelf met 21 cm polsen maar ik draag rustig een 28 mm horloge als ik hem mooi vindt, die mido bv, een platte dunne band laat het horloge wat groter lijken.

3 likes

De Citizen V2 is aangekomen bij Jauce Japan, maar ik heb nog een paar opknappers opgezocht, anders is de doos zo leeg. :grin:
Het zijn allemaal horloges van zo’n 2-3 tientjes per stuk.
De eerste is een defecte Moeris, 35mm.

Dan een Seiko Sportsmatic 17j, het horloge loopt.

En een Seikomatic 30j met een wat verkleurde wijzerplaat, loopt.

Heel misschien komt er nog eentje bij, nog twee dagen wachten tot de veiling afloopt. :smiley:

12 likes

En zo niet toch al mooie oogst toch? Vooral die Sportsmatic vind ik er prima uit zien, enjoy :+1:t2:

1 like

Mooi met name de derde!

1 like