Dit vind ik ook al een mooie oogst hoor.
Dank je!
Gaaf, alle drie. Maar die Moeris is toch wel het betere ‘old school’ werk, Ik hoop voor je dat je die weer tot leven kunt brengen!
Dank je. Ja, ik hoop dat de balansas van deze Moeris nog heel is.
Op ebay zijn gelukkig nog onderdelen verkrijgbaar.
Betekende dat sterretje boven de 6 uur marker nou niet dat de wijzers van witgoud zijn ofzo? ( @ seikoloog @koekoek )
Ik ben dan wel niet Koekoek, maar ik weet wel het antwoord.
Een achtpuntige ster staat voor een SD-wijzerplaat (Special Dial), waar de indexen gemaakt zijn van edelmetaal.
Zoals bij deze:
Je kunt ook een AD-wijzerplaat tegenkomen, (AppliQue Dial), daar zijn de indexen goud- of Rhodium gecoat.
En dan heb je nog de ED-wijzerplaats (Extra Dial), waarvan de indexen normaal verguld of vernickeld zijn. maar daar heb ik zo snel geen voorbeeld van.
Edit: Toch nog een voorbeeld gevonden in mijn collectie:
Goed om te weten! Bedankt
Ik heb toch nog een voorbeeld gevonden, waar de vierpuntige ster op staat.
Dat wist ik ook niet.
Gelukkig weet Patrick het precies te vertellen.
Bedankt, Ik wist daar helemaal niets van.
Om heel eerlijk te zijn, ik wist het ook niet, maar een minuutje googlen bracht me het antwoord
En toen maar even zoeken in mijn collectie, want daar zou heus wel wat tussen zitten, wat ik kon tonen… En met succes, zou ik zeggen!\
En hier is de bron:
Dat ga ik eens rustig bekijken,bedankt voor de moeite.
Top info - dank voor het speurwerk en delen
Dit wordt mijn 2e Seiko Gyro Marvel, maar deze is dan in staal.
Hij ziet er nu nog niet echt goed uit, en hij loopt ook niet. Maar ik hoop wel, dat hier de automaatbrug nog op zit, want ik heb hier nog een goed uurwerkje liggen, waar de automaatbrug van verwijderd is. En deze heeft een SD-wijzerplaat, dus witgouden indexen…
Gaaf!
Soms kom je hier op nieuwe ideeen, een “baby-Panerai” daar had ik nog nooit van gehoord!
Maar dankzij @Martijn zijn Rikketik aanwinst Aanwinsten Rikketik 2-10-2022 weer wat wijzer geworden
Gaaf ding zeker omdat ik stiekem zat te denken aan een 40mm Panerai… het onderzoeken waard, eigenlijk wilde ik er eentje met een blok of lollipop secondewijzer en een stalen bezel, maar die zijn lastig te vinden, daarom maar voor deze Dugena gegaan, basic wijzers maar wel een bezel met een nog gave acryl-inlay en een heerlijke grijze sunburst wijzerplaat zonder zware water of tritiumschade!
Komt vandeweek als het goed is binnen!
Fokking gaaf!
Een WaTerproof Fokker (Dus een WTF horloge) Erg leuk, met een mooie patina.
Maar komt nu al veelbelovend over imho - fraaie aanwinst weer