Vintage incoming (Deel 1)

Deze zou onderweg zijn maar het zal nog wel even duren voordat ze bij ons aankomt.

Citizen 2812Y uit 1968

17 likes

fraai exemplaar!

1 like

geef nou maar toe dat je niet kunt stoppen :smirk: Dat maakt het leven een stuk makkelijker :joy: Leuke Rado weer. Ik had nog naast een Regal gegrepen die voor een absurd (voor mij dan) bedrag uiteindelijk wegging. Prachtwijzerplaat, kijk dan:

11 likes

hebben we weer met 2 op dezelfde zitten bieden :rofl: :rofl: :rofl: ik heb hem ook laten passeren.

zo absurd vond ik die prijs niet, maar de kosten komen er nog bij en toen vond ook ik het absurd na het eindtotaal even uitgerekend te hebben

1 like

Mooie Diamaster! Die vlekken zijn wel “een dingetje” ja. 2000 van gemaakt dacht ik.

Geen probleem hoor, dat gaat opgelost worden, komt er uit te zien als nieuw.

2 likes

Dat dus, volgende keer even seinen? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: :wink:

1 like

Dat kunnen we doen, zodat we bij elkaar niet de prijs opdrijven, daar schieten we niks mee op. team work.

2 likes

Drie. Ik ook. :joy:

3 likes

:face_with_symbols_over_mouth: zo boos! :rofl:

2 likes

:joy:

Ik ben heel snel afgehaakt, had wel al een donkerbruin vermoeden dat die hoog ging gaan. Heel speciale plaat, en groen kost altijd extra. Uiteindelijk niet eens gekeken hoeveel precies. :grin:

Vraagje voor de Rado kenners: is er ergens een naslagwerk dat oplijst welk binnenwerk er in welk model Rado zit? Ik heb nu een paar heel mooie kasten en wijzerplaten maar er zit niks in. Binnenwerkje bestellen moet lukken maar geen idee welk het zou moeten zijn dan.

1 like

€176 en een beetje ex kosten.

1 like

niet dat ik weet. maar tik dan toch gewoon het model in op google en kijk wat er in zit. Wel een beetje doorkijken want bv de spacewing is gemaakt met een AS binnenwerk maar evenzogoed met een eta binnenwerk en dan zitten er kleine verschillen op kast en/of wijzerplaat. maar an sich maakt het niets uit want de eta2824 en 2783 hebben dezelfde specs qua diameter en hoogte als de AS 1858 bijvoorbeeld.

t zal dan toch snel gedaan zijn hier met de rado’s want zo kan ik geen koopjes meer doen :rofl: :rofl: :rofl:

3 likes

@LVA kleine correctie: de specs van de meeste eta s en as mechanieken die rado gebruikt komen overeen, behalve voor de plaatsing van de wp-voetjes, dus goed kijken welk model aangegeven staat op de wp, intikken bij google-weet-alles en dan goed vergelijken. Zo zou je er mwel moeten komen denk ik. Succes :+1:

2 likes

Oeps nu heb ik er twee :see_no_evil:

18 likes

Mooi!!

1 like

Ik hou sowieso al de ogen open voor extreem lelijke exemplaren van hetzelfde model - geblutste kast, gechipt of gebarsten glas, rotte wijzerplaat, maakt niks uit - en dan binnenwerk overzetten. Maar er zijn zo ongelofelijk veel modellen Rado dat dat ook weer heel toevallig zou moeten lukken natuurlijk. :sweat_smile:

1 like

Gekocht in Polen een horloge uit wat toen nog Tsjecho-Slowakije was, een Prim,met een aparte wijzerplaat.

Ik denk caliber 55 welke in productie was van 1958-1971.

16 likes

Fraai hoor Tim! :+1:

1 like

Zal hem maandag wel omdoen :wink:

1 like