Vintage incoming (Deel 1)

Kun je daar nog voor leuke prijzen wat kopen? Wij gaan er over vieren weken naartoe voor onze zomervakantie.

1 like

Sorry online gekocht via Alegro, zal daar niet vaker iets kopen btw. Ben wel vaak in Polen geweest, geen koopjes meer daar ze weten de prijzen

1 like

Ik ook, maar was in een ver verleden. De laatste keer was denk ik 25 jaar geleden.

1 like

Dan zal je verbaasd zijn hoe anders het nu is…

Dat wat is laatst al toen ik in Roemenië was. Dat was voor mij al 30 jaar geleden……… was een redelijke schok om te zien dat dat zo enorm veranderd was. En prijzen………. niet normaal zo duur. Nog steeds goedkoper dan in NL, maar wetende dat men daar 6x zo weinig verdient snap ik niet hoe ze dat moeten betalen. Zit een gigantische kloof tussen arm en rijk.

1 like

Polen zijn lonen best behoorlijk gestegen maar nog niet van niveau hier natuurlijk, maar met de lagere prijzen van alles is het echt veel beter daar nu

Mooi! Een šupináč, “geschubde”.

Klopt. Het sub-type (013, 014, 0141, 0142, 0143, 55) zou normaal ook ergens moeten gestanst staan, meestal naast/onder de balans. :+1:t2:

3 likes

Deze zag ik ergens voorbijkomen en vond de wijzerplaat wel interessant…

14 likes

@Vintagewatchstuff ik vond op mijn telefoon nog een plaatje, als je deze kan vinden dan heb je echt alles denk ik.

2 likes

een heel erg leuk en cool uitziend horloge, de regel is hier evenwel geen quartz, geen sonic dingen, geen solar dingen en geen stemvorkdingen. Simpelweg omdat we de laatste 3 zelf niet kunnen en de eerste kunnen we wel, maar ik heb gezworen na afstuderen nooit nog een quartz te doen, ik word gek van die magnetische dingetjes die erin zitten en die je dan moet terug plaatsen.

Op het examen quartz chronografen heb ik ook vals gespeeld, we moesten zo een ronda quartz ding doen, kostte iets van een 20 euro, had er 2 besteld. Ik moet denk ik niet uitleggen wat ik met de 2de gedaan heb hé :rofl: :rofl: :rofl:

nee de lijst nog he en die satellite aan redelijke prijs vinden is nu ook niet dadelijk een simpele opgave, idem voor de 1960s captain cook eerste versie. Amai ik ben van me stoel gegaan toen ik die prijzen zag. En de captain cook 1960s mk ii met day date aanduiding is ook niet van de poes. Dus nog wel een paar te gaan. Vandaag weer eentje klaar gemaakt, klaar om bij de levend gemaakte gezet te worden :slight_smile:

2 likes

Snap het hoor, alhoewel het beta21 uurwerk wat anders in elkaar zit qua “magnetische dingetjes”. Van deze Rado zijn er 200 gemaakt geloof ik. Het was meer een grapje maar ook nogmaals op dit mooie forum laten zien dat Rado echt vooraan stond bij nieuwe ontwikkelingen.

2 likes

ja maar had het nu een mechanische geweest had ik er mijn best op gedaan om hem alsnog te vinden. ik heb een neus voor dingen vinden en soms op de meest gekke plekken. Eens iets in mijn hoofd zit, dan staat dat hoofd daar naar en naar niets anders en dan wordt er gezocht tot als er gevonden wordt al duurt het jaren :wink:

2 likes

Gelukt! Een wekker met een Venus 230 mechaniek
Kast is matig, maar die kan ik laten verchromen.
Een Venus wekker was de eerste die ik meemaakte.
Met slecht 1 veerton!
Maar erg leuk: een rode of groene stip geeft aan of het alarm is ingeschakeld!
Ik kan niet wachten tot hij binnen is!

Het lijkt erop dat Alpha een eigen merk van Venus is? Kan dat kloppen?

17 likes

Vandaag nog een lotje van 5 horloges gescoord. En daarbij ging het me om 2 horloges in dit lotje.

Hier zit een Wyler, een Seikomatic 15031, Een Orient Olympia Calander Swimmer , een Citizen Chronometer en een Seiko 1159 met kleine secondes. Het ging me vooral om de laatste Seiko en de Orient. De rest is allemaal bonus… En bovendien zien ze er allemaal nog wel uit, dat ze de moeite waard zijn om op te knappen.

16 likes

Er is nog plaats in de verzenddoos, dus deze Citizen V2 kan er nog bij. :blush:

10 likes

Super vette wijzer die van het alarm :sunglasses:

1 like

Een lang gekoesterde wens gaat in vervulling voor een zeer schappelijke prijs. Uit een veiling gesleept en met de twee exemplaren voorhanden kan ik er zeker een goede van maken:

21 likes

Proficiat en succes met het maken van de perfecte ene :ok_hand:

1 like

Dank je Harry, perfect zal het niet worden, maar dat hoeft ook niet :wink:

1 like

Ik wil wel eens kijken in de bak van Josef of er een nieuw glaasje voor je referentie tussen zit, als je die kent - veel Zodiac, minder niet-ronde maar er zijn er wel een paar.

Moet je die wel kunnen plaatsen natuurlijk. Die vorm stempels heb ik alvast niet :sweat_smile:

1 like