Ja klopt begin jaren 70 allebei
Ik ook maar daar zal niet veel in staan gok ik? Heb me alleen geconcentreerd op (de lengte van) de wijzers
Omega en OmikronâŠ
Ow ik moet eens wat anders kopen wil je zeggen ik houd het in mijn achterhoofd
Was maar een beetje plagend hoor.
Voor de meesten zal dit horloge niets doen, maar voor mij heeft het wel (emotionele) waarde, aangezien ik zoân zelfde horloge ooit gekocht heb als zeventienjarige of achttienjarige van mijn zelfverdiende centen. Maar in de loop van de tijd is het horloge kwijt geraakt, en nu zag ik eenzelfde horloge opeens voorbij komen. Ik herkende het meteen, en hoefde dan ook niet lang te twijfelen.
Het ziet er gehavend uit, maar dat gold ook voor mijn horloge, waarmee ik de nodige dingen heb meegemaakt. Dan ziet dit er nog beter uit, maar het is dus natuurlijk plastic fantastic . Maar dat horloge heb ik wel vele jaren gedragen, en daarom is het voor mij ook een soort nostalgie met vele herinneringen. Het komt uit 1990, dus al tweeëndertig jaar oud. En juist door de gehavende toestand maakt dat het, wat het juist voor mij weer alsof dit het horloge was, dat ik destijds droeg.
Lekker geprepareerd voor de verkoopâŠ
Waar vuil zit kan geen roest komen. Of geldt dat alleen voor autos en motoren?
Er is helemaal niets aan gepoetst, dat zijn de beste.
wbt kast vaak wel maar de plaat lijkt verkleurd,
Nee hoor, dat is ook zo bij oude horloges.
De wijzerplaten zijn vaak meer of minder verkleurd, dat vind ik geen probleem.
Ah. Ik vind een âperfectâ exemplaar scoren deel van de hobby
Ik zou het eerder op een verkleurd glaasje houden, want dit is plexiglas. Een nieuw glaasje zal wonderen doen. En dan meteen een glaasje zonder dat lelijke vergrootglasâŠ
Persoonlijk vind ik deze dan weer niet zo mooi, de kast doet niets meer denken aan een Sportsmatic. Maar schijnbaar is het bij het bovenstaande model wel met zoân kast, ik zie meerdere van deze horloges op het internet.
Zie hier mijn Sportsmatic Calender 820:
En ja, ook met cyclops, kon helaas geen ander glaasje krijgenâŠ
Dat is een mooie!
Er zijn meerdere sportsmatic 820 modellen, volgens mij is dat vergrootglaasje juist origineel.
Ze zijn er voor dit model met en zonder cyclops. Zonder had ik mooier gevonden, maar die was haast niet te vinden. Maar het is wel even nodig, om aan te merken, dat er 2 series Sportsmatics zijn. Je hebt de âgewoneâ Sportsmatic uit de 6619 serie en de zgn âDeLuxeâ varianten uit de 7619 serie
Dat geldt dus ook voor de Sportsmatic 820. De mijne is een âgewoneâ en het besproken model de âDeLuxeâ variant.
Ik heb eindelijk mijn grail vanac (sort of) onderweg! Alleen is deze wijzerplaat misschien nog wel gaver dan mijn grail paarse plaat
Wauw