Vintage incoming (Deel 1)

De viervoudig geslepen glazen vind je nog wel, die heb ik hier nog enkele liggen. Maar de speciale glaasjes, zoals hierboven, haast niet te doen! Maar laatst heb ik nog een zeldzaam glaasje gevonden hier in Nederland, bij onze vrolijke vriend BigVlad. Nergens te vinden, en hij had hem gewoon liggen…

1 like

Deze is incoming. Al een tijdje opzoek naar deze Seiko 5 sinds ik deze een keer voorbij zag komen op instagram. Deze dial vind ik zo ontzettend gaaf qua kleur en waffle patroon. De eigenaar van die betreffende foto destijds gecontacteerd maar die wilde absoluut niets weten van verkoop. (Stiekem veel geboden)

Toen ik dit horloge wederom tegenkwam in een filmpje op youtube moest ik even beter mijn best doen.

Dus de zoektocht begon vorige week, wat lijntjes uitgezet, geen hits.
En ineens kwam ik een paar uurtjes geleden deze tegen. 37,5 mm aan schoonheid! Dna schrapertje maar eens even slijpen en de ultrasonic maar eens van stal halen voor de bracelet. :smile: :heart_eyes:

11 likes

Ik vind hem super, die kast is trouwens ook mooi, maar eens met een scheef oog ebay in de gaten houden.

Denk dat je beter de Japanse markt in de gaten kan houden, maar hoe dan ook veel zie je deze niet.

1 like

Enkele zeer leuke horloges in aantocht.
Deze King Quartz zie je ook niet iedere dag.

En dit vind ik eigenlijk de enige leuke uit de 562X serie van de King Seiko (hoewel ik al een 5625 heb…)

En dan nog deze Seiko Chronos:

10 likes

Heel mooi :+1: :ok_hand:, vooral de laatste twee. :smiley:

De laatste nog geen €14 bij Buyee… Absoluut koopje! En dat was de KS ook, al was die eigenlijk iets duurder, dan ik wilde uitgeven…(Maar nog steeds goedkoop voor dit horloge).

De King Quartz is eigenlijk een slechte foto, op andere foto’s ziet die er veel beter uit, maar zoals gewoonlijk maken die Japanners altijd slechte foto’s. Vaak is het veel mooier in het echt, dan op de foto…
Voorbeelden van dezelfde horloges op het internet:
kq7 24ea4639-cbf3-4cb5-b402-a04992f50705

Maar ik ben nu wel wat meer opruiming aan het houden. Er gaat een sh*tl**d aan horloges de deur uit. Van sommigen zal ik wel spijt krijgen, maar dat is dan maar zo. Diverse Seiko, Enicar, Prisma, Doxa, Ancre, etc. gaan allemaal de verzameling verlaten.

5 likes

Dat is een heel leuke prijs voor die Seiko Cronos. :smiley:

Ik had al sinds de aanschaf van m’n Actus mijn ogen gericht op de Lord Matics, Advans en Vanacs. Prachtige excentrieke modellen, en nu dus een leuk aanbod tegen gekomen.
Incoming:

Seiko Lord Matic 5606-7310 in nette gebruikte staat. Uurwerkje loopt prima op datum verstelling na, heeft dus wel een onderhoudsbeurtje nodig maar daar was de prijs ook zeker naar.

11 likes

Zelfs met de filter, herkennen de kenners hem meteen!

Fleurige beater aangeschaft. Nu hopen op een goed lopend uurwerk. Volgend jaar weer wat te doen, indien hij nog gelagerd moet worden met een extra robijntje.

5 likes

NA vandaag in ontvangst genomen, prachtig horloge nog met origineel bandje.

Prachtige knaloranje accenten tegen een blauwe sunburst.

23 likes

Oeps i did it again :no_mouth:

12 likes

Dat is wel een hele mooie Seiko Champion!

1 like

originele kroon met een 's erop, 34mm, 1962, ik heb geprobeerd hem te laten liggen maar het is niet gelukt :grin:

En wat het is, een zilveren 2220. Niet zilverkleurig maar 885 zilveren kast.

15 likes

Cool ding :+1:

1 like

Die is tof zeg!

1 like

Een stemvork hoort erbij, en deze is wel erg aantrekkelijk.

15 likes

Mooi werk, Lex. Mooi horloge ook.

1 like

Ik zeg: doen!

1 like